Tvůrci PUBG si stěžují na kopírování hry
Včerejší oznámení o plánech přidat battle royale režim do on-line akce Fortnite by mohl mít zajímavou dohru, neboť tvůrci Playerunknown’s Battlegrounds si stěžují na kopírování a zvažují další kroky, jež by teoreticky mohly mít i právní dohru.
V tiskovém prohlášení se viceprezident týmu Bluehole Chang Han Kim obul do týmu Epic Games a nařknul jej z kopírování hry. Epic navíc údajně používá jméno PUBG i v rámci kampaně (možnou zmínku lze nalézt například na PlayStation blogu) pro svoji verzi režimu battle royale a zkrátka a dobře se tento projekt jejich titulu až příliš podobá.
Jenže takové nařčení má několikero slabých míst. Jednak je v herním průmyslu kopírování herních principů celkem běžné a jednak žánr battle royale rozhodně není ochrannou známkou jediného týmu. V potaz můžeme vzít například existenci The Culling, anebo jinými menšími hrami. Onen odkaz na PlayStation blog navíc neukazuje zneužívání jména, ale nese prvky spíše lehké poklony – PUBG se Epicu zkrátka líbí.
Zde to na jednu stranu zavání spíše tím, že se tým Bluehole mohl zaleknout potenciálu konkurence, za kterou stojí zkušené vývojářské studio. A nevadí jim přitom fakt, že ve své hře využívají technologie právě tohoto týmu (engine Unreal).
Na druhou stranu je však jasné, kterak se Epic inspiruje a že z určitého pohledu může tým Bluehole v právu skutečně být, nicméně výsledek případné pře je přinejmenším nejistý. Kopíruje přeci každý a můžeme si být celkem jistí, že do roka a do dne budeme psát minimálně o několika dalších titulech identického žánru.