Trofeje v Days Gone dostaly zvláštní péči
Trofeje, achievementy. Pro někoho zbytečná součást her, které nevěnuje žádnou pozornost, pro jiného důvod, proč ve hře strávit i o několik desítek hodin více, než je nutné. Tak či tak, spousta vývojářů tomuto ohodnocení nevěnuje zvláště velkou pozornost, což je ještě více patrné od té doby, co PS4 automaticky fotí screenshot ve chvíli, kdy danou trofej hráč získá.
Často se tak stává, že v okamžiku cinknutí trofeje se na pozadí nic odehrává, případně je celá obrazovka úplně potemnělá. To však nechtěli dopustit vývojáři z oregonského týmu Bend Studio ve svém Days Gone. Naopak, v této záležitosti si dali extra záležet.
Jak si totiž všimnul jeden z pozorných fanoušků, příběhové trofeje hráč získá ve chvíli, kdy se na obrazovce jednoduše řešeno „něco děje“, což dokumentoval i jedním příkladem. Tuto domněnku na Twitteru později potvrdil i Eric Jensen, jenž na titulu pracoval jako lead open world designer. „Bylo to úmyslné! Naskriptoval jsem všechny příběhové trofeje v Days Gone tak, aby zachycovaly cool momenty a zároveň se k dané trofeje i vázaly. Díky, že sis všimnul,“ říká jeden z autorů.
It was intentional! I scripted all of the storyline Trophies in #DaysGone to pre-capture a cool moment within a cinematic that tied to the intent of the Trophy. Thanks for noticing! https://t.co/qRxUgwCF8V
— Eric Jensen #DaysGone (@Lorderk) October 8, 2019
My musíme ocenit, že někdo v Bend Studio myslel i na takovéto maličkosti, na druhou stranu jestli by nebylo lepší, kdyby se vývojáři věnovali některé z chyb, které hře vyčítal Pavel ve své recenzi.