Metal Gear je s námi již 30 let
Solid Snake, Liquid Snake, Big Boss, Raiden, Ocelot, Otacon, Miller. Existuje jen málo ikoničtějších postav herního průmyslu. Tituly ze série Metal Gear, respektive Metal Gear Solid, nedefinovaly jednu generaci nebo rodinu konzolí. Daly formu a obraz celému videohernímu žánru, revolučním způsobem přepracovaly vyprávění a vnímání příběhů ve hrách a přinesly, případně vyladily spoustu designových prvků které dnes považujeme za samozřejmost.
A to vše s sebou samozřejmě nese obrovskou přízeň a lásku velice početné komunity fanoušků po celém světě. Nejenom v rodném Japonsku od 13. července roku 1987 desetitisíce hráčů propadají svéráznému světu špionů, soukromých armád, obřích robotů a paranormálních jevů. A právě tato početná rodina příznivců vzdává své srdcové sérii hold na Twitteru, prostřednictvím hashtagu #MG30th, popřípadě originálního #メタルギア30周年.
Krátký výběr uvádíme níže. Co pro vás znamená Metal Gear (Solid) a jaké jsou vaše vzpomínky na lození v lepenkových krabicích, přepojování kabelů od ovladače a kouření doutníků?
30 years ago, on July 13th 1987, METAL GEAR was released for the MSX2. It all started here. Tactical espionage action was born. #MG30thpic.twitter.com/0Em4836gt8
— METAL GEAR OFFICIAL (@metalgear_en) July 13, 2017
THANK YOU KOJIMA #MG30thpic.twitter.com/0FtMcaOyNO
— Menacing Sultan (@HollowedSu) July 13, 2017
趣味絵。
— 墨絵師 御歌頭(okazu) (@sumieokazu) July 13, 2017
なんと、メタルギアは30周年なのですね。
誠におめでとうございます。#MG30thpic.twitter.com/Tx4Zoo3jd0