Sonic & Sega All-Stars Racing Recenze Sonic & Sega All-Stars Racing

Sonic & Sega All-Stars Racing

Erik Omar

Erik Omar

28. 3. 2010 22:56 2

Znáte to, někomu se něco povede a hned to chtějí všichni napodobovat, ať už jde o školní projekt, seriál či jako v našem případě hru. Byly tady Rock Band a Guitar Hero, Age of Empires a stovka dalších RTS a teď přijíždí Sonic All Star Racing, který si za svůj vzor bere kultovní Mario Kart Wii. Ještě než začneme, uvědomme si, že taková inspirace není vždy na škodu a když se přidá i vlastní rukopis, může být docíleno ještě kvalitnějšího produktu. Jak se ostatně říká: „Dobrý učeň vždy předčí svého mistra“. Podařilo se tedy vývojářům z Sumo Digital překonat mistry z Nintenda? Na to odpoví následující řádky.

Opisovat se nemá, áno!

Sonic & Sega All Star Racing (dále jen Sonic Racing) je závodní hrou, ve které se vozíte v roztodivných vehiklech na ještě roztodivnějších tratích inspirovaných vesmírem SEGA. To vše bez jakéhokoliv příběhu, ale kdo by jej také potřeboval, když se na startovní čáře objevují - jak už ono All Stars v názvu napovídá - ty největší hvězdy japonského giganta a že jich je požehnaně. Od samotného Usaina Bolta videoherního světa ježka Sonica až po Bruce Leeho virtuálních arén Jackyeho Bryanta z nestárnoucí klasiky Virtual Fighter. Ti a mnozí další se pochopitelně snaží dojet do cíle pokud možno na co nejlepším místě a přitom za pomocí na trati rozházených power upů odrovnat konkurenční jezdce. Právě nabídka hratelných postav je první a na dlouhou dobu poslední odlišností, které si všimnete, jelikož dále už se Sonic Racing jen pomyslně dívá do zrcadla, ovšem nevidí nagelované modré číro, nýbrž obtloustlého zpoceného špagetožrouta (Italská ambasáda omluví) s písmenkem „M“ na čepici a myšlenkami na princeznu Peach pod ní. Podoba s Mario Kart Wii je totiž do očí bijící, to jestli se jedná o plus či mínus je na každém z vás. Z čistě analyticko-kritického hlediska ztrácí SEGA nejméně jeden celý bod v konečném hodnocení. Bohužel, okopírovat prakticky každý power up a nasadit ho v mírně obměněné verzi (místo zrychlujících houbiček, Sonicovy sneakersky atd)… to se holt nedělá. Alespoň, že se vývojářům podařilo dosáhnout ekvivalentní neřku-li zábavnější hratelnosti, jež pramení především z rozmanitějších módů. Vedle klasického šampionátu si totiž užijete zábavný „Mission“ mód, který před vás staví sic nepříliš originální, ale za to rozmanité úkoly, jež jsou příjemným zpestřením jinak stereotypního singplayerového závodění.

Víc hlav, víc zábavy

Stejně jako v Mario Kart Wii i v Sonic Racing je hlavním zdrojem zábavy hra více hráčů a právě zde, si tituly nemají co závidět. Jak v prvním jmenovaném, tak i v závodech s modrým ježkem najdete klasické „dojeď první do cíle“, ale i arénu, kde je hlavním úkolem eliminovat co nejvíc nepřátel. To vše ve split screenu pro dva, tři nebo čtyři závodníky. Holt, koncept stále funguje, a tak vám nic nebráni v tom, odboxovat káru vašeho kamaráda a skvěle se přitom bavit.

Aposteriori aneb stojí to za to?

Nabízí tedy Sonic Racing onu přidanou hodnotu, díky které by mělo cenu jím nahradit přece jen stárnoucí skvadru taliánského instalatéra? Pro fanoušky klasik od SEGY, kteří si pod slovem „AiAi“ nepředstavují čmeláčího muže (ano toho ze Simpsonových), ale opičku ze série Super Monkey Ball, určitě ano. I když je prakticky jedinou velkou předností (čti: odlišností) Sonic Racing HD grafika (samozřejmě neplatí pro Wii verzi), která zvyšuje úroveň roztomilosti na maximum. Abychom však pánům ze Sumo Digital nekřivdili, nesmíme zapomenout zmínit ani vskutku nápaditý design tratí, které neustále překvapují šikovnými zkratkami a výhybkami. Dlouhá životaschopnost budiž také pádným argumentem ke koupi, jelikož nutkání posbírat všechny penízky, míle a kdoví co ještě, je díky možností pozdější směny za další milovanou postavu silné. Ovšem opět pouze pro fandy, ostatní k obrazovce připoutá hlavně výborný multiplayer.

I přes všechno to plagiátorství je Sonic Racing velice povedenou závodní taškařicí, kterou docení především fanoušci klasik od firmy SEGA. Je jasné, že v singplayerové části později trpí stereotypem, ale vše zachraňuje mulťák, jež spolehlivě nakopne jakoukoliv párty a jelikož titul vychází napříč platformami, nemusí se nikdo zdráhat šáhnout po verzi jemu určené.

Sonic & Sega All-Stars Racing

Prakticky ničím nepřekvapující závody, které svou pravou sílu předvedou teprve ve hře více hráčů. Každopádně jasný tip na horké letní večery trávené s partou na chatce bez internetového připojení, aneb do pozvánek vepsat „Gamepady s sebou!“.