Fight Night Champion Recenze Fight Night Champion

Fight Night Champion

Jan Bors

Jan Bors

21. 2. 2011 23:37 1

Boxerská série Fight Night se těší hráčské přízni již od roku 1985. To si samozřejmě moc z vás nebo i nás nepamatuje, však to bylo ještě pod hlavičkou dnes již dávno legendárních Accolade. Dnes je situace samozřejmě jiná. Značku Fight Night pod svá křídla přetáhli EA a roku 2004 představili první kousek Fight Night z novodobé série a to ještě na PS2 a první Xbox. Každopádně momentálně nejznámější je samozřejmě Fight Night Round série, která minulý rok měla již koncovku 4. Tu dnes střídá nová odnož s přízviskem Champion.

Champion přichází s některými zásadními novinkami, které dokážou jak velmi potěšit, tak i naštvat. Skalní hráči si zřejmě ze začátku pořádně zanadávají, kdežto nováčci naopak v jásot propuknou. Fight Night Champion totiž už není ten „složitý“ simulátor boxu, ale otevírá se širším masám.

Z vrcholu za mříže

Změnu dosavadního systému ukazují tvůrci hry z EA Sports již v prvních sekundách po zasunutí placky do Xboxu 360 nebo PS3. Namísto nějakého úvodního menu nebo promakaného tutoriálu jste posláni pěkně natvrdo do ringu. A to ne zrovna toho, kde se mezi jednotlivými koly producírují polonahé ženštiny, nýbrž do ušmudlaného a prádelními šňůrami ovinutého vězeňského pekla. Tvrdá realita odrážející se v příběhové lince vás nenechá ani trochu vydechnout a hned se začnete s vaším hrdinou ztotožňovat.

André Bishop je chlapík s hodně tvrdou slupkou. Amatérský mistr světa ve střední váze, vězeňský ranař a pokud budete šikovní, i mistr světa v těžké váze. Cesta k vrcholu je však hodně trnitá. Příběhová kampaň vám dává do cesty nejenom kvalitní děj, ve kterém vystupují velmi zajímavé charaktery, kterým vše co říkají, naprosto věříte, ale neobejde se ani bez pořádné zrady a hraní na city, k čemuž dopomáhá kromě jiného i výborná práce s hudbou. Autoři tady předvedli velmi dobrý smysl pro dramatičnost.

Přitom by se dalo říct, že jen vyplnili prostor mezi zápasy nějakými těmi cut-scénami, aby mohli změnit prostředí. Jenže jako celek to do sebe docela dobře zapadá a ačkoliv je cesta k boxerskému trůnu až moc nalinkovaná, jako doplněk samotné hry je to výborný nápad. Nakonec dokonce uznáte, že kratší délka této kampaně, jejíž dohrání dle zvolené obtížnosti zabere od tří do šesti hodin, jde k dobru hry a rádi si tuto cestu zopakujete.

Samotné zápasy v příběhovém herním režimu také nejsou zrovna nudné. Často nejde jen o to někoho složit (ačkoliv to je primární úkol vždy), ale třeba se vám v průběhu zápasu nalomí ruka, takže můžete boxovat jenom levačkou, popřípadě dostanete ránu do oka a musíte se velmi dobře krýt, aby rozhodčí předčasně neukončil zápas ve váš neprospěch. Nuda jednoznačně nepřichází a díky velmi vyváženým obtížnostem si hru Fight Night Champion užije opravdu každý. Jen ty loadingy by mohly být svižnější.

Klasika je klasika

Champion mód je sice novinkou, ale většina hráčů se po jeho dohrání rozhodne začít svůj vlastní příběh. Zachován zůstal Legacy mód, ve kterém si můžete vybrat již existujícího boxera z velké nabídky skutečných zápasníků, kde nechybí legendy jako Mike Tyson, Lennox Lewis či Muhammad Ali. Dále pak novodobí šampioni – bratři Kličkové a David Haye - nebo legenda velterové kategorie Manny Pacquiao, dohromady rovných 55 boxerů. Můžete si také vytvořit boxera svého. Samozřejmostí je tradičně kvalitní tvorba postavy, včetně docela dobře vyvedeného nanášení tetování tak, že boxer konečně nevypadá trapně. Správným tahem je možnost nabídnout svého borce ke stažení ostatními hráči nebo naopak stáhnout postavu od někoho jiného. Dobrou novinkou v rámci Legacy módu je i přenášení si zranění do dalších zápasů. Takže pokud se nebudete během soubojů kontrolovat nebo si necháte moc namlátit, půjdete do dalšího klání s omezeními, které vám dokážou pořádně zkomplikovat cestu za titulem.

Hlavním lákadlem je však online, kvůli kterému je tato série tak populární. Přibyl mód Online gym, který slouží k pořádání turnajů, společnému sparingu a setkávání se s přáteli na „jednom“ místě. Dá se samozřejmě čekat, že online hra bude stěžejním bodem a důvodem k neustálému hraní, stejně jako v předchozích dílech. A velkým důvodem pro to bude i přepracované ovládání.

Nandejte jim rukavice, všem!

Zapomeňte na neustálé přidržovaní tlačítek ve spojení s páčkami. K pohodlnému hraní opravdu nepotřebujete dvoutýdenní soustředění a ani se nemusíte moc vyznat v samotném boxu. Pro někoho tak odpadá frustrace spojená s prvotním seznámením se s hrou. Bohužel to trochu bere sérii na pověsti hardcore hry, jejíž zvládnutí a opravdové osvojení nezvládl jen tak někdo.

Nám se každopádně právě tato zjednodušení líbila a i redakční nováčci, hrající Fight Night hru poprvé, neměli po chvilce problém vést přesné údery, blokovat nebo uhýbat ranám soupeře a pohotově střídat ruce, které jsou nově brány zvlášť pro indikátor únavy a tudíž i zranění. Hra se tak otevřela mnohem větší skupině hráčů a zaujme tím pádem i boxerské laiky. A to je jen a jen dobře. Nebude hrozit nedostatek soupeřů pro multiplayer a přitom se pořád pozná rozdíl mezi člověkem, který stráví u hraní a pilování techniky hodiny a někým kdo nemá takové zkušenosti. Ve hře jednoho hráče navíc hraje prim zvolená obtížnost, kde platí, že čím vyšší je obtížnost, tím více je to box a nakonec zjistíte, že zjednodušené ovládání je ku prospěchu věci.

Skutečně virtuální

Jestli v něčem novodobá série Fight Night excelovala, tak jednoznačně ve vizuálním zpracování. Champion laťku ještě maličko posouvá a hra občas působí jako nějaký přímý přenos z opravdových zápasů a to i díky vcelku kvalitnímu komentáři. Tomu často nasadí korunu náhodní pozorovatelé, kteří, pokud si nevšimnou gamepadu ve vašich rukou, chtějí přepínat program ze sportovních kanálů na něco jiného.

Dnes už samozřejmou libůstkou jsou zpomalené záběry - napínající se kůže, pod kterou se rýsuje svalstvo, praskající obočí, tekoucí krev - to vše ještě vyšperkované občasným zpomalením času při samotném zápasu před posláním soupeře k zemi a jediné co tak trochu kazí idylku luxusně trefených ran, jsou kapičky potu, které se z ničeho nic vynoří ve vzduchu a stojí na místě, což už by mohli autoři posunout do jiné a skutečnější roviny. Jako efekt se to totiž jeví v celém tom realistickém pojetí trochu pitomě.

Celkově však Fight Night Champion působí celistvým, téměř dokonalým dojmem, který nekazí vůbec nic. Zábavu otevírá širšímu publiku a řadou novinek nakonec nadchne i staré harcovníky a to především odstraněním starších neduhů. Mód „Champion“ zase dodává hře moderní nádech a příběhovou zápletku a je tak možná jen škoda, že se nelze se svým borcem ještě procházet po virtuálním světě, kde by kromě jiného hrál box hlavní roli, ale třeba se někdy dočkáme.

Fight Night Champion

Fight Night Champion je opět o krok dál než předchozí díly série a díky vypilované hratelnosti se otevřel širšímu publiku. Přitom by neměl odradit ani zkušené hráče a hledat u něj slabé místo je opravdu těžký oříšek. Tenhle box tak bere titul těžké váhy z rukou svého staršího bratříčka!