SSX: Deadly Descents Článek SSX: Deadly Descents

SSX: Deadly Descents

Maggot

Maggot

7. 7. 2011 22:37 1
Reklama

Asi budu jedním z mnoha lidí, kteří nemají z extrémních sportů příliš dobrý pocit. Výtečně se na ně kouká, ještě lépe se z dálky kritizují, ale kdyby přišla osudná hodina, v tom lepším případě bych jen zkolaboval. A stačí pohled na žehlicí prkno… Jak se ovšem ukázalo, hry na motivy extrémních sportů jsou stejně důležité jako jejich řadoví sourozenci. EA vrací úder a do kotce rozběsněných her pouští pokračování oblíbené snowboardové série SSX s podtitulem Deadly Descents. Ačkoliv se většina vývojářů mohla roztrhnout, aby během E3 předvedla své trumfy, EA svou hru jen lehce nakousla, což má ovšem své směřování – fanoušci se mohou začít těšit právě…teď!

Závod se smrtí

„Nové SSX budou mnohem realističtější,“ vypadlo z úst promotéra hry během předváděčky. Ještě než si začnete trhat vlasy, tak vězte, že realističtější pouze po stránce herního prostředí, pokud jde o hratelnost, nové SSX překypují stejně výbušnou arkádovostí jako starší sourozenci. Tento jednoduchý recept ve výsledku vede až k nepříjemnému nutkání od hry už nikdy nevstat a pomalu se utopit ve stovkách kilometrů čtverečních sněhu. V čem tedy tkví ona geografická realističnost? EA Montreal při modelování prostředí spolupracuje s NASA, která za léta působení v oblasti vesmírných technologií nastřádala díky svým satelitům obrovské množství geografických dat naší planety. Vývojáři tak mohou do hry přenést prakticky všechna pohoří, která až na vynucené detaily odpovídají svým reálným předlohám minimálně po stránce rozlehlosti a naměřených hodnot. Filozofií studia bylo vytvoření světa, který by prozkoumávali sami hráči, což může být v případě sportovní hry vcelku bizarní představa, v konečném řešení se ovšem zdá i vcelku uvěřitelná.

Základem celé hry je interaktivní glóbus, na němž jsou vidět ta největší pohoří světa včetně jejich vrcholků. Dá se říct, že ochutnáme sníh všech kontinentů, přičemž celé rozhraní lehce připomíná plynulejší Google Earth. Na jednotlivá místa se můžete podívat zblízka, přečíst si o nich detailnější informace a ve výsledné verzi porovnávat statistiky s přáteli. Věc se má tak, že vám hra dá k dispozici jedno celé pohoří, které si můžete svévolně prozkoumávat, projíždět jednotlivé trasy, či zkoušet své štěstí při sjezdu jednotlivých vrcholků. Veškeré trasy jsou modelovány takovým způsobem, aby v nich bylo mnohem víc cest, než se na první pohled zdá. Zatímco se vy ženete hlubokým tunelem, vyhloubaným do křehkého ledovce, kolegové se mohou klouzat na hladkém prašanu vně. Způsobů, jak se probojovat do cíle, je hned několik, přičemž ty nejrychlejší stezky bývají zároveň ty nejnebezpečnější. Součástí závodů bude i nutnost využít veškerou pomoc okolního světa. Na ukázkách si můžete všimnout, jak postava padající do hluboké propasti vytahuje padák, nebo jak se ostatní zachytávají helikoptéry. Vývojáři potvrdili, že podobných situací bude potřeba využívat i během samotné hry a pokud budete zkrátka příliš pomalí, smete vás lavina.

A právě laviny jsou jedním z těch prvků, který prověří vaše svaly a taktické schopnosti. EA Montreal si výrazně pohrálo i s fyzikou sněhu a tak poznáte rozdíl, když se budete plahočit mokrým sněhem, nebo uježděným prašanem. Vzhledem k tomu, že se prakticky neustále pohybujete po hazardních svazích, šance na uvolnění masy sněhu visí prakticky stále ve vzduchu. Tvrdé dopady, nárazy do křehkých bloků sněhu či kontrolované skluzy mohou odstartovat sesuv sněhové laviny, která je samozřejmě nebezpečím, ale v případě širšího spektra uvažování může i příjemně ovlivnit vaší jízdu. Co takhle na vrcholku spustit lavinu určitou akcí a o 5 minut později si v úpatí skočit z obřího skokánku, který vytvořil vámi způsobený sesuv? Ano, to je možné a v případě nových SSX i klíčové. Tvůrci tvrdí, že se podobně interaktivní záležitostí snaží do hry zapracovat tak, aby veškeré cesty působily svěžím a bohatým dojmem, což ostatně působí už svým návrhem. Soutěžní trasy jsou lemovány neony tak, abyste svou cestu našli bezpečně, zatímco speciální "bossovské" stezky vyhrožují svou nebezpečnostní už jen při samotném pohledu.

Nevykrucuj se!

Grafické sytosti a bohatosti efektů svědčí i fakt, že se počasí a situace na jednotlivých trasách mění. Zatímco za slunečného dne krásně vidíte na úpatí hory, při sněhové bouři máte co dělat, abyste dohlédli na pár metrů před sebe. A co když se setmí? Žádný instruktor by vám něco takového asi neschválil, ale právě noční jízdy jsou tou nejagresivnější podobou snowboardingu, kdy vás na cestě drží prakticky jen vaše svítilna. K tomu si připočtěte velice intenzivní pocit rychlosti, kdy se z prudkých kopců valíte rychlostmi, které překračují i 150 km/h a vaši kolegové nejsou zrovna přátelští. Oblíbené fackování a rozdávání pěstí je zpět i v SSX: Deadly Descents. Nemusíte mít svědomí, udělejte si radost a vražte jednu kolegovi vedle vás. On by to také udělal, kdyby měl o pár centimetrů delší ruce. Nejklasičtější podobou je samozřejmě 3rd person pohled, kdy postavu vidíte tradičně zezadu, přičemž se kamera dynamicky oddaluje a přibližuje, aby zachytila ty nejbláznivější triky a nejnebezpečnější skoky. K dispozici bude ovšem i pohled z helikoptéry, jehož účinnost samozřejmě nelze zaručit. Ačkoliv jsme jej neviděli na vlastní oči, v případě takto rychlé akce, kdy máte co dělat, abyste vůbec stačili vnímat okolní podněty, bude těžké hráči zaručit alespoň trošku jistoty. Na druhou stranu, trošku odlišná perspektiva nikdy není k zahození.

Tradicionalisté jistě ocení i možnost si ovládání přepnout do klasického tlačítkového režimu, který dobře znají z předchozích dílů. Dynamičtější hratelnosti ovšem svědčí spíše rozložení analogové, kdy jednotlivé triky provádíte kroucením "houbiček" i přesto, že zpočátku nemáte ani tušení co to sakra děláte. Ale vypadá to dobře a obraz je zasypán mnoha číslovkami. S čímž souvisí nejklasičtější z nejklasičtějších režimů zvaný Trick It, kde jde zkrátka jenom o tohle. Během cesty na dno úpatí musíte nahromadit co nejvíce bodů, čímž postupně nabíjíte tzv. Trick Meter, což je ukazatel, po jehož naplnění lze provést Űber Trick. Stručně řečeno se jedná o triky, během kterých byste si doopravdy způsobili minimálně troje fraktury a na zem dopadli udušení s vystrašeným výrazem ve tváři. Jak sami tušíte, jsou to ty nejefektivnější pohyby ve hře, které ovšem vyžadují vcelku hodně prostoru a jistoty.

Jak jsme již lehce nakousli, závody s bossy jsou závěrem každé návštěvy jednotlivého pohoří, kterých bude všehovšudy celkem devět. Takové závody většinou zahrnují ty nejnebezpečnější trasy, kdy jde hlavně o to, abyste cestu do cíle vůbec přežili. Pokud se kroutíte při pohledu na mrholící počasí na sjezdovce, SSX: Deadly Descents vás prakticky vystřelí z bot. Společně se tak v průběhu příštího roku podíváme na samotné vrcholky těch nejslavnějších hor, mezi nimiž nalezneme i vrcholek Mount Everesty. Chtěli jste se někdy pochlubit kamarádům, že jste sjeli nejvyšší horu světa, u čehož vám přítelkyně stříhala nehty na nohou? Nyní můžete. Nové SSX jsou tak více než důstojným pokračováním, které zajisté nakrmí všechny ty, kteří tolik čekají na znovuzrození série.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama