Darksiders: Wrath of War Článek Darksiders: Wrath of War

Darksiders: Wrath of War

Martin Klekner

Martin Klekner

17. 4. 2008 22:52 2
Reklama

Nevím, nejde-li jen o shodu náhod, poslední dobou ale stále častěji pozoruji, jak se náboženství a Bible stává objektem komerce. Odhlédneme-li od snah samotné církve zpopularizovat se reklamou, jsou to především nesčetné rádoby „cool“ úryvky ze Starého a Nového zákona na začátku filmů, povídek... dokonce i trailerů na hry! „A vyšel jiný kůň, ohnivě rudý.“ Hmm. „A tomu, kdo na něm seděl, bylo dáno, aby odňal mír ze země a aby se navzájem vraždili.“ Joo! „A byl mu dán veliký meč.“ Super! A zvláště ještě když na sobě má super-maxi-mega brnění, rudou kápi a oči mu září bledou září (...že by verš?). Seznamte se s Darksiders, dalším z nesčetných konkurentů God of War.

Ti z vás, kteří nejsou experti přes Bibli svatou, jistě ocení krátké vysvětlení. V poslední knize Nového Zákona nazvané Zjevení Janovo (známější jako Apokalypsa) se sv. Jan obšírně zaobírá vylíčením budoucnosti světa. Vedle mnoha působivých obrazů se v šesté kapitole objevuje také zmínka o tzv. čtyřech jezdcích Apokalypsy, kteří na zemi snesou strašlivé utrpení a zkázu. Jejich jména mluví sama za sebe - Smrt, Hlad, Mor a Válka. Na druhou stranu, křesťanstvo se dodnes hádá, v jaké fázi dějinného vylíčení Zjevení Janova se přesně nacházíme, je tedy docela dobře možné, že všichni jezdci už postupně přišli a my se vlastně nemáme čeho bát... no, ale zanechme spekulací. Jedno je totiž jisté, v Darksiders minimálně jeden z nich nakluše na zemský povrch a pěkně tady zatočí s každým, kdo se mu znelíbí. Ano, uhodli jste, je to ten, co má meč. Velký potlesk pro pana Válku.

Čtvrtý jezdec Apokalypsy

Takže, Apokalypsa přišla, máme tu zničenou Zemi, válku na každém rohu, nějaké ty futuristické zbraně, hordy pekelných démonů navrch a do toho si přicválá náš pan Válka... Válka... War... Mr. War? Mr. War zní nejlíp. Do toho si přicválá náš Mr. War v jeho super-maxi-mega brnění, rudé kápi a s očima zářícíma bledou září a chraň Bůh (...nebo Satan?), aby se mu pro jeho ohoz někdo smál, protože v takovém případě riskuje smrtelně efektní podívanou na komba plná záblesků obrovského meče (který je i zde vyšší než průměrně vzrostlá dopravní značka) ve stylu Devil May Cry či God of War.

Mr. War může rovněž učinit zbraň z čehokoliv, na co přijde – pouliční lampy, projíždějícího auta, důchodce (no co, je jezdec Apokalypsy, ne?). Celé prostředí je jako jedna velká interaktivní skládačka, čekající jen na to, až ji rozloží a po někom hodí. Bude si moci vypůjčit i lidské zbraně, rovnou ale zapomeňte na pistolky či kulomety. Mr. War rád větší kalibr, třeba raketomety nebo rotační kulomety. Proč nerozložit vojenskou helikoptéru a nepůjčit si jeden? A abych nezapomněl, když se naposledy potkal se Smrtěm (mohu-li si vypůjčit Pratchettův mužský rod pro Smrt), hrozně se mu zalíbila jeho kosa.

Pekelná plejáda

Soudě dle obrázků to vypadá, že se dění odehrává v blíže neurčeném americkém městě plném zničených mrakodrapů a kostelů, a pak v jakési pekelné krajině zkázy. Všude bude spousta vyzáblých krků na podříznutí, které budou vyskakovat bůhví odkud, a Mr. War je bude kosit po tisících. Přijdou ale na řadu i bossové, jejichž likvidace si vyžádá sofistikovanější metody... třeba useknout jim NEJDŘÍV obrovské drápaté ruce, PAK nohy, PAK hlavu, a teprve POTOM je rozsekat na nudličky. Takto důmyslný postup je zapotřebí alespoň při likvidaci rudého bosse z obrázků... Ale ne! Já vám zkazil celé překvapení!

A jsou tu i dungeony. Do některých z nich si jenom zaskočíte odpočinout, když začne stupnice života škádlit nulu, jiné však poslouží jako samostatné mise. Projít je zabere obyčejně okolo 90 minut a na jejich konci budou hned dvě odměny. Boss a speciální doplněk výbavy. Například Grappling Hook - no však víte, takový ten vystřelovací hák, co už měla Lara Croft. A Batman. A Amidala. Nalezené předměty vám nejen umožní zbavit se bossů, ale zpřístupní i různá nová prostředí, do nichž byste se jinak nedostali. S jinými zase bude možné spojit dva levely otevřením speciálního portálu (Tagger) a trochu si zaexperimentovat s prohazováním věcí tam a zpátky.

Rudý kůň a hory puzzlů!

Autoři se dušují, že hra je prošpikovaná puzzly. Třeba takovými, kdy boss stojí pod obrovským kostelním zvonem... hodně těžkým kostelním zvonem... a vaším úkolem je ho zlikvidovat. Jak bych to jenom...? Jeden z puzzlů rovněž zpřístupní vašeho rudého koně Ruin, který poslouží jako vítaný dopravní prostředek. Můžete ho pak přivolat v podstatě kdykoliv, cválat s ním jak po pláních pekelných, tak skrz městské ulice a kosit přitom ze sedla nebožáky démony. Bude mít i vlastní sadu speciálních schopností, nehledě na to, že vám nejednou pomůže utéct před přerostlými zrůdami, kterými se peklo jenom hemží.

Zmínil jsem už, že se Mr. War zakoukal do Smrťovy kosy? A to je ten problém – zbylí tři jezdci jsou nezvěstní. I na zápletku tedy dojde, nebojte. Vývojáři z Vigil Games zdůrazňují, že hra přímo vychází z textů Apokalypsy... Něco mi říká, že touhle hrou nebude katolická obec úplně nadšena. Nu což, zbývá doufat, že s ní budeme spokojeni my, hráči. Námět je... jak to říct...– je vcelku lákavý, dost na to, aby si někteří lidé řekli: „Sakra, ta Bible ale musí bejt hustá knížka!“ A pro ostatní tu zůstává slibné interaktivní prostředí, speciální démonické zbraně a doufejme že i nápadití bossové. Otázkou je, zdali má hra v tuhé konkurenci naději se prosadit. To zjistíme již v první čtvrtině roku 2009, kdy Darksiders: Wrath of War vyjde na PS3 a Xbox 360.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama