Hráči mají problémy s plynulostí HZD na PC
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Hráči mají problémy s plynulostí HZD na PC

Hráči mají problémy s plynulostí HZD na PC

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

10. 8. 2020 07:21 9
Reklama

Očekávané vydání graficky vyspělé PS4 exkluzivity Horizon Zero Dawn na počítačích se neobešlo bez problémů. Vedle kauzy spojené se zdražováním některých regionálních verzí hry během pár dní po vydání vyšlo najevo, že titul není příliš dobře optimalizovaný.

Editor webu Kotaku Luke Plunkett se prý snažil hru spustit na velmi výkonném počítači (RTX 2070 Super, i7-9700), který dalece přesahuje doporučené hardwarové požadavky, ale automatický benchmark nastavil Horizon do takového nastavení, že byl v podstatě nehratelný. Roztodivné problémy sdílí i další hráči na sociálních sítích, na Redditu se až překvapivě často objevují záběry s velmi surovými a neostrými texturami i shadery.

yes from r/horizon

Populární technicky-analytický web Digital Foundry označil PC port za “hluboké zklamání”. Autoři našli celou řadu problémů, taktéž se ale setkávali s fenoménem toho, že hra na některých kombinacích hardwaru funguje naprosto bez problému, zatímco na jiných, výrazně výkonnějších, běžela zoufale. Asi nejčastější stížností analytiků i hráčů jsou pak záseky, takzvaný “stuttering”. Kratičké zádrhely v plynulosti hry, které se objevují velmi často a ničí jak požitek ze hry, tak z efektních cutscén.

Úsměvným detailem je pak ten fakt, že jsou animace obličejů a vlasů zamknuty na 30 snímků za vteřinu. Při vyšším frameratu tak dochází k poměrně nepříjemnému efektu.

Většinu problémů by měly vyřešit plánované aktualizace. Ta první, day one patch o objemu 35 GB, však z hlediska technických problémů nevyřešila téměř nic.

Kauza je o to zvláštnější, že Death Stranding, taktéž běžící na enginu Decima, funguje na PC velmi solidně. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama