Control v Game Pass? Strany si protiřečí

6. prosinec 2019 12:19 / Tadeáš Pepř / Novinky / Diskuze (9)

Služba Xbox Game Pass už dokázala, že vedle starších titulů umí nabídnout i hry, které sotva stačily vychladnout po pomyslném upečení ve vývojové troubě. Další takovou by se mohl stát Control od finského studia Remedy. Má to ale háček. Zatímco tvář Xboxu Phil Spencer tvrdí, že je hra pro službu domluvena, vývojáři tvrdí opak a jeho tvrzení dementují.

Vzniká tak značně neobvyklá situace, kdy si spolupracující strany protiřečí. “Myslím, že Control byl fakt skvělý. Nedostalo se k němu mnoho lidí, takže jsem rád že míří do Game Passu, takže si ho zahraje více lidí,” sdělil nedávno Spencer médiím. “Informace o Control ve službě Xbox Game Pass, která byla zmíněna v nedávném streamu Mixer, není pravdivá. V současnosti nechystáme žádné novinky ani oznámení týkající se Xbox Game Pass,” odpovědělo finské studio v reakci na množící se dotazy fanoušků na Twitteru.

Samozřejmě se může jednat o nedorozumění, špatné informace jedné ze stran, nebo se Phil Spencer jednoduše prořekl a informace je ještě nutné držet pod pokličkou. Control by ale rozhodně byl hodnotným přírůstkem do početné nabídky služby. Ostatně nejen v naší redakci je považován za černého koně letošní herní sezóny.

Zdroj: IGN

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 9. 12. 2019 v 11.02

Bylo by zajímavé zjistit, jak Game Pass (a podobné služby) mění chování zákazníků. Kolik z nich si nekoupí novou hru a čeká až bude v předplatném "zadarmo"?
S rozšiřováním těchto služeb, které je zřejmě nevyhnutelné, očekávám mnoho nářků vývojářů a vydavatelů.

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 9. 12. 2019 v 09.52

Ale hrám v GP neklesá prodejnost, to nevím kde se bere, ale není to tak. Samozřejmě, čím menší hra (nikoliv obsahem nebo umem, ale rozpočtem a mrketingem), tím více se zvedají a stabilizují prodeje. GP totiž velice zvedá povědomí o hrách co obsahuje, navíc ono nejvíce funguje (a vždy bude) doporučení mezi hráči.
Takže řada lidí si hraje hry z GP, včetně těch co by je ani nenapadla, mluví o tom a druhej si to na doporučení koupí. Dokonce i u RAGE 2 se najednou zlepšilo hodnocení, kdy spousta lidí najednou píše - hele, mne to vlastně baví, to není tak špatné jako bylo v recenzích. Přidáním do GP se hře zlepšila pověst, zvedli počty hráčů.
To v případě titulů co nakonec byly jiné než se čekalo (a to se promítalo třeba do prvních hodnocení) může znamenat razantní rozdíl v následujícícm lepší přijetí a napravení špatného vydání hry.
GP navíc podle statistik využívá velké % hardcore hráčů, a ti standardně když se jim něco líbí, tak si to často koupí a na budou sledovat zda nevyjde pokračování.

A jsou hry, který vyloženě tyhle služby zachraňujou hratelnost. Takovej Anthem přidáním do předplatného od EA si zajistil přísun hráčů, je to MP, kde je to důležité a tím neklesla hodnota hry ani pro mne, který si jej koupil za plnou cenu původně. Ubi svým předplatných chce prodloužit životnost svých titulů.

A navíc tím jak hry vystupují z undergroundu hráčské a nerdské komunity a oslovují už celou populaci, tak se tímhle mnohem víc přibližují těm, kteří budou stěžejní zákazníci vydavatelů budoucích titulů. A k těm tyhle služby hry vlastně až skutečně umí nabídnout. Takovej člověk se v tom moc nevyzná a RAGE 2 nebo poslední Wolfenstein (který nebyl přijat hardcore fanoušky značky) se mu najednou nabídne a on zjistí, že ho to vlastně takhle baví a líbí se mu to. Normálně by ho odradilo nízké hodnocení, způsobené pomstou "ochránců starých pořádků a značek", kteří mají tendenci neoblíbené vydavatele nebo studia i preventivně a dlouhodobě trestat (a berou to dost osobně) a zde proti tomu vstupuje faktor na trhu nejcenější a nenahraditelný – osobní zkušenost a možnost vytvořit si vlastní názor postavený na vlastní zkušenosti.

GP je tedy spíš ukázka budoucnosti a toho, jak budou nabídky vypadat v budoucnosti a vlastně velice pozitivní. Každý si tam najde nakonec to svoje a může si pak investovat do věci, co se mu bude líbit, konzervativci, lidi co jim novoty nevadí i náhodní uživatelé/hráči, bez toho, aby jeden druhýmu do toho nějak výrazněji kecal nebo mu to blokoval.
A na vývojáře to bude maximálně tvořit tlak, aby svoji práci nabízeli aspoň v nějaké přijatelné kvalitě (odpovídající jejich možnostem) a budou mít zde mnohem větší šanci, že se jim peníze za jejich práci vrátí.

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
Malekith napsal 7. 12. 2019 v 19.08

effa: Tak Remedy jsou se hrou, respektive s tím jak se ji daří spokojení. Tak proč to dávat do GP.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 7. 12. 2019 v 14.25

Furt jenom hejt, tak to ma bejt !!!

Nahlásit nevhodný obsah

20921897
Webmasser napsal 6. 12. 2019 v 18.15

oleg.rusov: a ty mas “zakulisni” informace, ze vis jaka je/byla mezi nimi domluva, aby jsi oznacoval Spencera za “degena”, nebo jen jako rada jinych delas zavery bez znalosti veci?

Nahlásit nevhodný obsah

20921836
oleg.rusov napsal 6. 12. 2019 v 16.21

Ten Phill je dobrej degen, ja byt Remedy, tak ted bych tu hru uz do GP fakt nedal a to ani za sto let.

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 6. 12. 2019 v 15.51

Mě od koupi neodradili.. od začátku ta hra vypadala jako titul vhodný do Game Passu, takže budu čekat :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 6. 12. 2019 v 13.27

No, ať je to jakkoliv, tak Control bych v Game Passu viděl rád :D

Nahlásit nevhodný obsah