Kodžima: DS Američané nechápou

11. listopad 2019 12:33 / Tadeáš Pepř / Novinky / Diskuze (51)

I hráčům, které současný fenomén Death Stranding míjí, je zřejmě jasné, že se nejedná o úplně obyčejnou hru. Ba naopak o titul, který se svým přístupem k příběhu i hratelnosti v mnohém vymyká. Na to je samozřejmě patřičně hrdý Hideo Kodžima, šéfdesignér a vedoucí vývoje hry. V rozhovoru pro italský web TGCom24 si ale po svém vysvětlil, proč jsou reakce na jeho hru v médiích poměrně rozporuplné.

“Musím říct, že hra byla přijata velmi nadšeně, především v Evropě a Japonsku.Tady ve Státech, na druhou stranu, takový úspěch nemáme. Možná je tahle hra pro určitý druh kritika nebo hráče složitější na pochopení. Američané jsou velcí fanoušci stříleček a tou Death Stranding není, ten se snaží o něco víc,” zamyslel se mírně kontroverzně Kodžima.

“Vždy se snažím stvořit něco nového, a rozpory a diskuze jsou v pořádku, ale také musím zmínit, že Italové nebo Francouzi mají odlišný smysl pro umění, který jim dovoluje ocenit tento druh vymykající se tvorby,” pochválil si naopak evropské hráče a kritiky.

Server VGC nicméně upozornil na to, že i přes chladnější hodnocení předních amerických webů (jmenovitě IGN, USGamer a Game Informer) přichází nejnegativnější odezva z Evropy a Austrálie (konkrétně VG247, Digital Spy, Ausgamers, VGC nebo australská mutace IGN). Naopak američtí giganti Gamespot, Washington Post nebo EGM ocenili hru shodně 9 body z 10 a analýza uživatele fóra Resetera naznačuje, že se v jednotlivých regionech hodnocení příliš neliší. Ze sloupcových grafů vychází, že se k hře nejkritičtěji postavili právě Australané. 

Na Hrej.cz patříme k té nadšenější části médií. Pavel ohodnotil hru nejvyšší známkou.

Zdroj: VG247

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878802
prso dlc napsal 13. 11. 2019 v 10.10

Ještě trochu k tématu, nimrání se v detailech a proč jsou clickbaity fakt rakovina. Tady jsou dva nový překlady.

Podle prej nezávislýho překladatele IGN: "Americans are some of the biggest first-person shooter fans and Death Stranding isn’t that."
Podle Sony: "In America, there are a lot of FPS fans, maybe those fans are saying this is like a different game and are not rating it very high.”

http://www.ign.com/articles/2019/11/12/…

Už jsem napsal něco ve smyslu, že občas to jeho fanoušci docela přeháněj, i když se mezi ně a hlavně jeho her počítám. Tahle obsese jeho osobou z druhý strany a snaha hledat cokoli "problematickýho" na tom, co řekne (viz VG247), je ale směšnej bizár.

Nahlásit nevhodný obsah

20894091
Zarenix napsal 13. 11. 2019 v 10.10

Khalashnikovf: Prince jsem měl rád, ale ten pohyb tam byl v pohodě. V MGSV když začneš utíkat, tak to zní jak kdyby běželo stádo koní a ještě se začne třepat obraz jako by se pod tebou otřásala zem. + to konzoloidní míře od boku.

Jakože neber to tak, že nějak hejtím MGSV, mě se ta hra dost líbí, ale prostě nepřekousnu výše zmíněné věci abych ji dohrál.

Editováno: 13. 11. 2019 v 10.12

Nahlásit nevhodný obsah

20836016
Khalashnikovf napsal 13. 11. 2019 v 06.10

Zarenix: No hele, jednak, ten pohyb těžkopádnej jak ty říkáš je právě hlavně součástí hratelnosti, Protože to je snad poprvé od prvního prince perskýho, kdy má postava svoji dynamiku, setrvačnost a hybnost obecně.
Takže holt všude neběhej jak trubka, pak si nedáš na držku. Zastavuj se dřív, než až u objektu k sebrání, nedáš si na držku a nepřeběhneš to.

Jo a co se akčnosti týká... teda, sem tam už cca 15 hodin (včera sem dal 4 hoďky v kuse, díky nové studii už vím, že sem závislej na hraní, děkuju) a zrovna včera ta hra byla akční až dost. Jen u toho pořád nikoho nezabiješ, to ale není zločin nezabíjet ve hrách, nebo jo? :P

Nahlásit nevhodný obsah

20894091
Zarenix napsal 12. 11. 2019 v 23.16

Shaneblack : No já bych zrovna řekl, že to bude naopak. Battlefield nebo Call of Duty jsou "legendární" série, které zná každý hráč. Zato třeba takový Shadow of the Colossus, což je tuším jediná hra, která je brána jako umění, nezná skoro nikdo z "novodobých" hráčů, přitom vyšel i remaster.

Co se týče DS, tak ne jen hráči akčních her to kritizují. Třeba názor jednoho člověka, který mimochodem hrává Football Manager ( což je snad nejneakčnější hra ever ), že DS je dobrá hra, ale působí na něj dojmem, že většina aspektů nebo mechanik není dotažena úplně do konce. Největší zálibu si našel v močení a nejvíc ho uchvátil pohled na velkou hromadu hub (přes 2000 lajků) nebo co to vzniká :D

Nahlásit nevhodný obsah

20925805
Shaneblack napsal 12. 11. 2019 v 21.46

Podle mě hodnocení hráčů závisí hlavně na tom, co od toho očekávaj. Jestli od toho někdo čekal další akční rubačku, tak hold bude zklamanej. Je to prostě něco úplně jinýho, což je pro většinu, a hlavně při český hráče problém, protože podle mě nechtěj vystoupit ze svoji komfortní zóny v podobě nesmyslných multiplayerových stříleček. Což je na jednu stranu dost smutný. Protože přesně hry typu DS, RDR apod. píšou historii videoher. Na nějakej bf nebo cod si za pár let nikdo nevzpomene. Já už mám na DS skoro 24 hodin a dostal jsem se už do fáze "pohlcení hrou", což se povedlo zatím jenom RDR2 nebo Zaklínačovi. Zpočátku jsem měl trošku smíšený pocity, ale teď si to putování po tom prázdným světě fakt užívám. A říct o tom, že je to simulátor na Ppl může jenom lajk co to viděl max u Agraeluse a nebo totální alibista. Chápu, že se to nebude líbit každýmu, ale název walking simulátoru si to fakt nezaslouží.

Editováno: 12. 11. 2019 v 21.51

Nahlásit nevhodný obsah

20894091
Zarenix napsal 12. 11. 2019 v 15.37

Khalashnikovf: To by ani nebylo tim, ze je to pomale nebo tak. Me vadi ze ten sprint je neskutecne tezkopadny a pusoby to na me jak kdyby behal tank. Dalsi vec je konzolove mireni, kdy mi to v intro misi mirilo skoro samo pokud jsem nemiril pres miridla. Lokace sou fajn, hudba a filmecky super, ale proste mi neskutecbe vadi ten pohyb.

Nahlásit nevhodný obsah

20836016
Khalashnikovf napsal 12. 11. 2019 v 13.39

Zarenix: Jakmile se dostaneš k vozidlům, všechno se dost zrychlí, pak jsou tam další mechanismy, který to zase taky zrychlý nebo usnadní. Nicméně i tak je fajn si čas od času vylízt na nějakej kopec a prostě si to v klidu užít :)
Má vyhlídnutý jedny skály a chci je zkusit zžebřokovat, abych se vyhnul jednomu opravdu hnusnýmu místu, kam nerad chodím...
Ježiš ta hra je boží!

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 12. 11. 2019 v 13.08

VenomSpide: to tě potěším vydání je stanoveno cca na prázdniny 2020, takže nebudeš muset čekat až na podzim (snad).

Nahlásit nevhodný obsah

20894091
Zarenix napsal 12. 11. 2019 v 12.46

Přidám se taky. Třeba já jsem zkusil MGSV a vypl jsem to v první misi. Důvod byl ten, že mě neskutečně vadilo ovládání a celkově pohyb postavy. Něco jako když jsem zapl prvního Zaklínače, toho jsem teda dohrál. Ono ten MGSV se mi neskutečně líbil v intru, ale proč to budu hrát s odporem, když se mi to hraje špatně i když to může být super hra. Death Stranding jsem pochopil, že je podobné RDR 2 v tom, že je potřeba hromada času. Není to hra, kterou si zapnu na půl hodinky a mám pocit, že jsem něco zvládl, protože kolikrát se jen dostanu na místo určení. Takový Assassins Creed má taky delší mise, ale když mám míň času, tak si udělám pár vedlejšáků a za půl hodiny si třeba vydělám na nový kus zbroje. COD zase si zahraju 1-2 mise nebo zápasy v MP a stačí mi to. Ne každý má čas sedět třeba v kuse 1-2 hodiny aby se posunul ve hře dál. DS jsem nehrál, ale viděl jsem stream. Mise se zásilkou, kdy maník jel na motorce po pěkné cestě a vezl jen kufřík + jeho výbavu. 10 minut samotná mise + 5-10 minut než si pořádně nachystal. A to bylo podle něj hodně krátká mise.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 12. 11. 2019 v 10.46

JabJab21: Boha jeho, já mluvím o přesahu, ne o náročnosti vývoje hry...

Nahlásit nevhodný obsah

20876282
Lucka napsal 12. 11. 2019 v 10.44

Mám za sebou teprve pár hodin, zatím se bavím. Ale už teď mi trochu přijde, že Kojima měl příběh, ale protože si není jistý jak by dopadl případný film a taky v herní komunitě má jméno, které prodává, přilepil k tomu příběhu jakousi chudou herní část, aby se to dalo prodávat jako hra. Ale jak říkám, mám za sebou teprve pár hodin a moc ráda se v tomhle názoru budu mýlit.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 12. 11. 2019 v 10.30

Ocelotr2.1: Nech uz toho, ale opravdu. Tvy reci jsou uplne mimo misu a na me pusobis jak ten druh fanouska, ze kteryho se stydi i ten umelec a radsi nechce bejt v jeho pritomnosti. Jsou urcity meze fanatismu a tys je prekrocil. Jestli chces udelat neco pro povest DS, prestan tu sirit tuhle nechutnou propagandu a dojem, ze jenom inteligentni lidi to bavi nebo ja nevim co. Cast lidi tu hru chape, ale presto je nebavi, smir se s tim. A to ani nebudu zminovat ty tvoje "pracujici lidi", kteri casto prijdou z prace a prave to COD si daji protoze nemaj po praci energii u her premyslet. Spis si chteji odpocinout a odreagovat se. Kazdej to ma proste jinak.

Mitsurugi: Opet vyraz "tupe strilecky". Vim ze to tak nemyslis (jde ti o ten jakoby zanr), ale i na "tupe strilecky" potrebujes know how aby to lidi bavilo. Musis to delat urcitym stylem, jinak to nikoho nechyti. Jinak to ze Kojima udelal MGS neznamena, ze kdyby delal tupou strilecku tak by byla tak dobra jako ty jeho "netupy strilecky". To ze nekdo umi na klarinet neznamena ze umi na piano nebo treba na nejaky "primitivni" bonga.

Editováno: 12. 11. 2019 v 10.41

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 12. 11. 2019 v 10.22

Ocelotr2.1: silné řeči na to že jsi hru ani nehrál. Co jsem pročítal, tak dost lidem vadila repetitivnost úkolů, kde už jen chodíš z bodu A do bodu B a přineseš jim jeden kufr, ze kterého jsou naprosto nadšení i když jsou od skladu kilometr a podobně.
Hra je to nepochybně skvělá a není pro každého, ale pokud jsou tam pasáže které opakují jednu akci do kola a dokonce na stejných místech, tak zkrátka o tom někdo napíše že ho to nebaví.
Napsat mu na to že je to bezmozek a že to umění nechápe je docelá síla a ještě když jsi to ještě nehrál a nemáš o tom vlastní obrázek je taky docela blbé :).
Já si DS koupím, ale né tak pro ten gameplay, ale pro ten příběh a taky mám rád Mikelsena skvělý herec (měl být Witcher). Celkově hru posoudím až ji dohraji a tobě doporučuji to samé.

Nahlásit nevhodný obsah

20883442
Amos napsal 12. 11. 2019 v 10.17

Ocelotr2.1: To určitě není o nějaké "herní vyspělosti". U her se máš především bavit, není to nějaká zenová cesta za nirvánou. I když, pokud hledáš hru na zenovou cestu za nirvánou, tak ti to hry mohou poskytnout. Není to nic do čeho člověk "dozraje". Pro každého hráče je nejdůležitější ten jeho pohled na hry a to je správně. Nicméně je tento pohled nepřenositelný. V podstatě není žádná fantazie univerzálně "správná". Pro každého je správná ta jeho.
Mně třeba to "prolnutí" dimenzí v DS přijde dost chudý oproti knížkám od Dreschera nebo Žambocha.

Nahlásit nevhodný obsah

20836016
Khalashnikovf napsal 12. 11. 2019 v 10.06

Drew7878: Ocelot ale nepíše o inteligenci... když už, tak té herní.

Teď mi došlo komu reaguju: herní = inteligence hry, ne hráče

Editováno: 12. 11. 2019 v 10.07

Nahlásit nevhodný obsah

20923325
VenomSpide napsal 12. 11. 2019 v 09.31

Hru jsem ještě nehrál ale Kojimu mám moc rád, serii metal gear mám v srdci :-). Na Death Stranding se moc těším, ale čekám až bude na Pc!! měla by byt 2.11.2020!! asi tak tak že naprosto super!! těším se na to strašně moc a ná recenze už prostě nedávám, raději si hru sám zrecenzuji xD!. 100 lidí 100 chutí!.

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 12. 11. 2019 v 09.26

Ocelotr2.1: Čekal jsem, kdy někdo přijde s kecama o vyspělosti, inteligenci atd. Ať už se ti DS líbí nebo ne, nedělá to z tebe inteligentnějšího ani hloupějšího člověka. Každý má prostě nějaký svůj vkus.

A btw, když je čas, tak já se na to CoD po práci těším a spíš si klasicky říkám "ještě jednu hru." Ve hrách budeš těžko hledat lepší komunitu, nikdy bys neřekl, kolik lidí spalo s tvojí matkou. :D Ale teď už je to umírněnější, bývaly lepší časy.

Nahlásit nevhodný obsah

20859198
schmauz napsal 12. 11. 2019 v 09.08

DS je typickým příkladem velmi hypované hry, která jednoduše není pro každého. Z obrovské publicity a očekávání od herních novinářů mohla herní obec získat dojem, že to bude další must have pro všechny, kteří rádi hrají hry. Jenže omyl. DS je specifický titul pro specifickou skupinu lidí a ano, umím si představit, že pro typického hráče COD, který hraje jen pár největších titulů ročně, může být DS nestravitelný.

Ohledně geografického rozdělení trhu a jeho preferencí, tak to snad všichni víme, že hráči v Evropě nejsou úplně stejní jako ti v USA a odlišnosti tam prostě jsou.

Nahlásit nevhodný obsah

20836016
Khalashnikovf napsal 12. 11. 2019 v 08.58

Ocelotr2.1: Píšeš to správně. Je to pár let, co sem se přistihl, že hry hraju, protože ... to sem přece dělal dycky ne? Ale vlastně sem neobjevoval nic novýho. Prostě to už tu bylo, to taky, aha, další CoD, tak hrál sem všecky, tak tohle dám přece taky... AC další, dobrý, baví, zase kus do Lore, další... Čím dál tím víc omezuju svoje hraní na jen a pouze ty JINÝ počiny,který prostě sou o nečem jiným.
Známka stárnutí? Nepochybně!
Touha po intelektuálním zážitku 5. stupně maslowovky? V době, kdy je člověk obklopen bezmozky a sociálně peněžní bublinou.... zaručeně!

Papajoey: to není syndrom vyhoření, to je prostě nechuť na tucty

Editováno: 12. 11. 2019 v 08.59

Nahlásit nevhodný obsah

20925405
Papajoey napsal 12. 11. 2019 v 08.37

Ocelotr2.1: Souhlasím tak akorát s tím "syndromem vyhoření" u her. Ale na to stačí jít si zaběhat nebo zaplavat, vypustit endorfiny a může se hrát znovu a je to takové svěží. Nejde jen celé dny vysedávat u PC/PS4.

Nahlásit nevhodný obsah