Ubisoft neplánuje návrat k menším hrám

11. září 2019 15:37 / Patrik Jelínek / Novinky / Diskuze (11)

Assassin's Creed: Odyssey, Ghost Recon: Breakpoint nebo třeba chystaní Watch Dogs: Legion. Všechny tyto hry do puntíku spadají do kategorie her s otevřeným světem. Možná vás ale již někdy napadlo, že jednou, někdy v budoucnu, musí přeci trend open worldů nevyhnutelně vyčpět a setkat se s poklesem poptávky ze strany hráčů. CEO Ubisoftu, Yves Guillemot, však jasně prohlašuje, že Ubisoft se ke kratším a více koridorovým hrám v dohledné době vracet nehodlá.

Guillemot při rozhovoru s GamesIndustry prohlásil, že namísto tvorby menších, zhruba 15-hodinových zážitků, dává Ubisoft přednost tvorbě titulů, které podobných zážitků nabídnou hned několik. Guillemot zároveň při otázce, zda je tvorba neustále rostoucích her finančně udržitelná, jasně odvětil, že ano. Svoji odpověď následně podepírá tím, že s tím jak rostou hry, dochází zároveň i k rozšiřování hráčské báze a tím pádem i ke zvýšení počtu potenciálních zákazníků. Hráči si navíc dle slov Guillemota za své peníze přejí obdržet co nejvíce a Ubisoft jim v tomto ohledu hodlá vyjít maximálně vstříc.

Sluší se ale poznamenat, že Ubisoftu taktéž dozajista v tvorbě stále větších open worldů pomáhá i nemalý počet placených DLC, jež v rámci podpory svých titulů pravidelně vydává. Zde je však nutno podotknout, že na rozdíl od většiny jiných společností, které prosazují podobnou finanční politiku, nemusel Ubisoft doposud čelit v této oblasti natolik výrazné kritice jako jiní. A to i přesto, že mikrotransakce a obecně placený obsah jsou nedílnou součástí většiny titulů z jimi nabízeného portfolia.

Jak se zdá, menším hrám o rozsahu Splinter Cellu nebo Prince of Persia tak nejspíše odzvonilo a budoucí tvorba studia se skutečně ponese čistě v duchu obřích světů a mnohahodinových průchodů. Za nás by větší sevřenost rozhodně v některých případech neuškodila, poněvadž více nemusí vždy nutně znamenat i lépe. Jak se ohledně rozsahu her od Ubisoftu cítíte vy?

Zdroj: GamesIndustry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20925712
effa napsal 18. 9. 2019 v 11.08

Poprosím do dalsiho assasina jeste větší pripehovych debilit a minimalne o 1000 otazniku víc. Tech neni nikdy dost. Ale vlastne proc by ne, kdyz to lidem staci. Příběh blbost, questy repetetivni, základ hry postaven na nelogickem chování hlavni postavy ale ma to pěknou grafiku, tak to staci. Ono přemýšlet u her uz se nenosí.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 12. 9. 2019 v 11.14

Mitsurugi: Presne tak. Tu svoji obri kapacitu muzou venovat cemukoliv. Treba pribehu, grafice, level designu, umele inteligenci, optimalizaci apod.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 12. 9. 2019 v 11.01

Nikdykde: "Na příběhy tu jsou menší studia"

A to jako proč? Proč nemůže velké studio jako Ubisoft udělat dobrou menší příběhovou hru? Proč by mělo akorát rok co rok prdět obří open worldy?

Jako z jejich pohledu je to jasné, do obřích open worldů s hromadou RPG prvků a grindu se dobře ládují mikrotransakce, ale z našeho pohledu?

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 12. 9. 2019 v 10.42

Na příběhy tu jsou menší studia a jejich produkce a poslední roky nám jich přinesly hezkou nabídku.
Ubisoft umí krásné světy, kde si můžu vzít Kasandru, přehodit si kladivo přes rameno a projít se s ním přes celé řecko a ono je to zábavné, tak proč ne? Ta hra mi skutečně drží na konzoli celej rok a to mne ještě čeká atlantida.

Takže proč sakra ne?

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 11. 9. 2019 v 21.36

No mne teda taky trvalo dost dlouho, nez jsem pochopil, ze clovek nema hrat uplne kazdou hru co vydavatel XY vyda, ale jenom jednu za nekolik let. Hodne seriim tedka nemuzu prijit na jmeno protoze jsem to driv nechapal a myslel jsem si ze kazdy rok vydaji originalni titul s nejakym kvalitnim obsahem, jak to kdysi byvalo (vzpomente na NFSU/NFSU2/MW/Carbon, pokazdy neco jinyho). Misto toho vydavaj jenom kopie plny vaty, ktery maj zaujmout lidi co tu serii nikdy nehrali. Veteran si podle vseho ma neco z ty serie zahrat a na 100 % dohrat jednou za par let.

Editováno: 11. 09. 2019 v 21.38

Nahlásit nevhodný obsah

20838584
RomanK47 napsal 11. 9. 2019 v 21.24

Radši si zahraju 15 zábavných hodin, než 50 hodin nesmyslného honění poletujících pírek. Jinak mám openworld hry velice rád, ale všeho s mírou. Taky nejde hrát pořád jen obří hry, snad každý si rád občas zahraje něco menšího.
Absenci Splinter Cell považuji za pořádnou sviňárnu, protože až na singleplayer část Conviction (strašný lejno) byly všechny díly výborný stealth špionážní akce, kterých je těch kvalitních jen opravdu málo.

Nahlásit nevhodný obsah

20878919
Tom11 napsal 11. 9. 2019 v 17.18

posledni zajimava hra od ubi bylo asi valiant hearts a child of light, zbytek her je jako pres kopirak a reprezentuje sedivej prumer aktualnich openworld her, vzdyt je kazda dalsi nova hra uplne o tom samym...

Nahlásit nevhodný obsah

20925122
Maklan napsal 11. 9. 2019 v 16.58

Ocelotr2.1: Tak jet to každý rok nebo k tomu ještě přihodit Farcry. Asi bych taky nechtěl jen vyzobávat, protože by mně to přišlo všechno herně podobné.

Ale jednou za uherák to je super a nehráči byli zatím vždycky z těch jejich světů úplně paf, takže v klidu uloví dalších pár desítek euro i za pět let staré díly.

Nahlásit nevhodný obsah

20922459
Siebenburgen napsal 11. 9. 2019 v 16.27

Já jsem vždy miloval například v AC obří svět, zejména v posledních dvou dílech jsem si to vychutnal neskutečně. Pokud se chtějí rozhodnout pro tuto taktiku jsem jedině pro!

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 11. 9. 2019 v 16.26

Maklan: V podstatě souhlasím s prvním odstavcem. Jen u starších hráčů vidim určitou přežranost openworldy, tak aby Ubisoft jednoho dne nenarazil se svými světy přes kopírák.

Nahlásit nevhodný obsah

20925122
Maklan napsal 11. 9. 2019 v 16.11

Malé hry mohou v klidu dělat malé týmy. Takže orientace takhle veliké produkční firmy na obří světy s možností snadného doplňování placeného obsahu je jen přirozená.
Třeba teď si hraju assassina a vyzobávám si po půl hodinách jen to co mě baví. Ale kdybych byl herní sběrač, tak by mě hra asi hodně děsila. Mapa je plná upozornění na nějaký obsah.

Nahlásit nevhodný obsah