Voxelové RPG Cube World vstává z popela
Her pokoušejících se naskočit na úspěch Minecraftu byla celá řada. Některým se dařilo více a některým zase méně. Jedním takovým projektem byla i nenápadná indie hříčka zvaná Cube World. Toto voxelové akční RPG od vývojářské týmu Picroma však v roce 2014 nečekaně zmizelo, přičemž nikdo netušil proč. Nyní se však hra znovu ozývá, a to dokonce i s překvapivým oznámením, že brzy vyjde.
Wolfram von Funck, který za hrou stojí, podal na svých stránkách poměrně detailní vyjádření, v němž mimo jiné popisuje, jak k celé situaci došlo. Kupříkladu se tak dozvídáme, že důvodem, proč hra na roky zmizela z povrchu zemského, byl fakt, že si v roce 2014 prošlo studio úspěšným DDoS útokem. Tato skutečnost von Funckem - který hru označil za celoživotní sen - následně natolik otřásla, že upadl do těžké deprese, díky které nebyl nadále schopný pokračovat ve své práci.
V průběhu následujících let prý vydání dalšího updatu opakovaně zvažoval, avšak strach z nedostatečné kvality odvedené práce a obavy z případné kritiky ho vždy donutily od nápadu upustit. Naštěstí pro von Funcka má příběh dobrý konec, a hra tak po letech stagnace skutečně spatří světlo světa ve své finální podobě. Von Funck navíc o momentálním stavu Cube Worldu hovoří jakožto o verzi 2.0, poněvadž hru během uplynulých let mnohokrát zcela předělal.
Cube World je již nyní k nalezení na stránkách Steamu, přičemž vydání by se měl dočkat již na konci září, či začátku října.