CoD: MW předvádí multiplayer

12. červenec 2019 07:30 / Patrik Jelínek / Novinky / Diskuze (3)

Nebudeme příliš dlouho chodit kolem horké kaše a rovnou to na vás vybalíme. Již z titulku této zprávy je jasné, co se děje. Call of Duty: Modern Warfare v rámci včerejšího streamu konečně odhalilo něco ze své hratelnosti. My se tak nyní již osobně můžeme podívat a zjistit, co Infinity Ward kuchtil dlouhou dobu za zavřenými dveřmi. Přesněji se toho dozvíme více o online složce skrze herní režim Gunfight. Nemusíme se tak nadále spoléhat pouze na zážitky pár vyvolených, jenž dostali šanci titul hrát či vidět na vlastní oči.

Pro přiblížení, Gunfight si lze představit jako klasický 2v2 Deathmatch režim, kdy cílem obou týmů je zaznamenat šest vyhraných kol. S tím rozdílem, že při každém kole se všichni hráči objeví se stejnou, náhodně zvolenou zbraní. Aby toho nebylo málo, po uplynutí čtyřicetisekundového intervalu se náhodně na mapě objeví vlajka. Jak už asi tušíte, cílem obou dvojic je vlajku ukořistit dříve, než tak učiní nepřátelský tým a navýšit tak počet svých vyhraných kol. V případě, že se ani jedna z dvojic nezmocní vlajky včas, rozhoduje počet životů jednotlivých týmů.  A i když se jedná o na první pohled zajímavé zpestření standardního režimu Deathmatch, stále se nejedná o nic, co bychom již dříve neviděli jinde. Autoři zkrátka využili osvědčené režimy ze svých i ostatních her. Ty jen následně vhodně zkombinovali (pro někoho možná až překombinovali) a voilà máte Gunfight.

Co ale nové rozhodně je, to je pro sérii inovativní pojetí samotné hratelnosti. Ta, jak se asi shodneme, je tím hlavním, co by nás u her nakonec mělo zajímat nejvíce. Zejména zajímavou proměnou prošla manipulace se zbraněmi. Pryč jsou tak očividně časy, kdy zbraně nekladly při střelbě téměř žádný odpor a daly se ovládat s lehkostí vodních stříkaček, se kterými jste se proháněli na dětském dvorku. Nový gunplay je tak daleko více o schopnostech každého individuálního hráče, než o pouhém držení levého tlačítka myši. Samozřejmě, jde pouze o subjektivní dojem ze zveřejněného videa, výsledek se může ukázat být zcela jiný. Ostatně, přesvědčte se sami na vlastní oči. My bychom rozhodně změnu brali všemi deseti. Koneckonců, konečně by se jednalo o odpověď, jež by mohla umlčet odpůrce série, kteří kritizují každoročně se opakující neměnnou formuli jednotlivých dílů.

Nově si také budete muset zvykat na sníženou výdrž vaší postavy. Jestli jste v dřívějších dílech často proklínali, že umíráte dříve, než se stačíte rozkoukat, tak se raději dobře připravte. Jednotlivé potyčky jsou totiž ještě rychlejší než kdykoli dříve. Nyní, více než kdy jindy, se teprve ukáže, kdo má rychlejší reflexi a více natrénované mapy. Souboje díky tomu působí dynamičtěji a mnohem akčněji, což bylo vždy hlavní gró série. Mapy jsou, jak jsme již zvyklí z předchozích dílů, klasicky více sevřené. Jestliže jste tedy po loňském Black Ops 4 a jeho režimu Blackout čekali zvětšení herních map, musíme vás bohužel zklamat. Zde zůstává vše při starém. Alespoň dosavadní ukázky a informace nás nepřesvědčily o tom, že by ke změně v tomto ohledu došlo. Naději ale stále můžete nalézt v oficiálním popisu Gunfightu, kde se dočtete,že mapy pro režim Gunfight jsou ty úplně nejmenší v celé hře a tím pádem nabídne i větší. Autorům se nakonec trend menších ale zato dobře navržených map osvědčil již v minulosti. Pravdou je, že rychlost jednotlivých zápasů je jeden z důvodů, proč je i dnes multiplayer CoD tak populární. Nebýt stále přítomné možnosti poskakovat jako "potrefená husa", dalo by se nové CoD dokonce označit za..., jak to jen říct.... ne tak arkádové? Těžko se to popisuje. Rozhodně bych však nešel tak daleko, abych byť jen naznačil použití slov realistické nebo autentické.

Vypadá to však, že odklon od naprosté arkády může titulu opravdu prospět a být tím svěžím větrem do plachet, který si fanoušci dlouho přáli. Konzervativnější hráči tak dostanou něco z jim již známého a ti radikálnější, kteří volají po změnách, se zase dočkají výraznější obměny hratelnosti. Další záběry z multiplayeru si pro nás Activision naplánoval již na 1. srpna, kdy snad odhalí zase o něco málo více za dalších režimů.

Po letech jisté "stagnace" se tak možná dočkáme situace, kdy autoři zaexperimentují a znatelně sáhnou do lety prověřených herních mechanismů. Potenciál tu rozhodně je. Teď si jen musíme počkat, jak se vyvrbí kampaň, která z dosavadních ukázek a reakcí vypadá opravdu pompézně. Naše čekání by snad nemělo být ani nikterak dlouhé, protože se svým datem vydání, které je naplánováno na 25. října, je už nové CoD skoro za dveřmi.

Zdroj: GamesRadar+

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
1454732
digestor napsal 12. 7. 2019 v 18.20

OnlyCORE: Přesně to samý jsem si říkal taky a po pár minutách to vypnul, chci vidět a slyšet hru a né nějaký uřvaný jelita.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 12. 7. 2019 v 11.55

Nejlepsi obmena by byl rebalanc Killstreaku (idealne zruseni) protoze plno modu se z nich pak stejne neda hrat (obzvlaste endurance - jak se to jednou rozjede, bud uz nemusite do konce hry delat nic, nebo insta quit, protoze to nema smysl)

A nejaka forma spawn blocku - spawnovat se vylozene v cross fire neni idealni.

Nahlásit nevhodný obsah

20877968
OnlyCORE napsal 12. 7. 2019 v 10.34

Nemyslím, že tohle byl nejlepší způsob odhalení MP. Kdyby alespoň udělali jeden stream čistě s gameplayem a se zvuky ze hry... Nevím jak vám, ale mě to jejich řvaní a mnohdy naskriptované kecy kazily dojem ze hry.

Nahlásit nevhodný obsah