Josef Fares: RDR 2 a GoW byly moc dlouhé

9. červenec 2019 11:11 / Marek Selinger / Novinky / Diskuze (9)

Na kooperaci založený titul A Way Out byl jedním z nejmilejších překvapení loňského roku. Dobrodružství vězňů Lea a Vincenta stavělo na nutnosti spolupracovat s reálným parťákem, přičemž v naší recenzi si odneslo maximální možné hodnocení. Nejznámější tváří, která je se hrou spojena, je švédsko-libanonský režisér a herní designér Josef Fares, jenž se na konferenci Gamelab v Barceloně vyjádřil na konto velkorozpočtových AAA projektů.

Fares byl na této akci tázán na to, který z loňských výrazných titulů se mu trefil do vkusu nejvíce. A trochu překvapivě nevolil mezi dvěma asi nejvýraznějšími hrami roku, tedy restartem série God of War a druhým dílem westernu Red Dead Redemption. Pro Farese se stal vítězem Marvel’s Spider-Man od studia Insomniac. „V Santa Monice udělali s God of War něco skvělého, změna směru celé značky se prostě povedla. Na druhou stranu, Red Dead Redemption 2 je také výbornou hrou v mnoha směrech. Na mě je ale trochu dlouhá, trochu repetetivní. Někam jedete, tam si zastřílíte a vrátíte se zpět. Myslím, že v tomhle ohledu je God of War na tom o něco lépe,“ popisuje své pocity režisér snímků jako Honem! Honem! nebo Zozo.

A na repetetivnost i přílišnou délku narazil v další své odpovědi: „Musím přiznat, na tyto dvě věci jsem ve hrách alergický. Oba zmíněné tituly byly na mě příliš dlouhé, potřebuji kratší zážitky. To je právě ten důvod, proč se mi tolik líbil Spider-Man. Kdo má vůbec tolik času, aby dohrával tak dlouhé hry jako právě RDR 2 či GoW?“ nechal se slyšet Fares.

Při pohledu na stránku Howlongtobeat.com je nutno dát tvůrci A Way Out alespoň částečně za pravdu. Zatímco základní příběhová linka pavoučího muže zabrala 16 a půl hodin, u Arthura Morgana to již bylo hodin 46. Kratos se pohyboval lehce nad prvně zmíněnou hrou, jeho dohrání se zastavilo na 20 hodinách.

A co vy, hrajete takto dlouhé hry, nebo si užíváte kratší kousky? Dejte nám vědět do diskuze.

Zdroj: PlaystationLifestyle

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 10. 7. 2019 v 13.24

Ještě se mi za těch mnoho let, co hraju hry, nestalo, že bych si řekl: "To je škoda, že hra už skončila. Klidně mohla být delší." Ale opakovaně si říkám, že hra klidně mohla být poloviční nebo dvoutřetinová délkou, nic by se nestalo, příběh by byl smysluplně odvyprávěn, a já bych měl ze hry mnohem lepší intenzivnější zážitek. Tím neříkám, že hry mají být všechny kratší. Jen si myslím, že mají nabízet víc volitelných pasáží, kterým se hráč může, ale taky nemusí, věnovat.
Pro mne osobně jsou optimální tyto časy: Lineární příběhová hra - 10 až 15 hodin. RPG s budováním naší postavy - do 40 hodin. Arkádové hry s omezeným příběhem - do deseti hodin (tam by měla silná motivace hrát hru opakovaně).
Hraju teď převážně japonské RPG hry a setkávám se s názorem, že jejich přebujelá délka je nutná, aby se hráč sžil s postavami a vybudovalo se potřebné zázemí pro jejich charakterizaci a velké finále. Ale myslím si, že důvod je mnohem přízemnější: Jejich šílená délka (málokteré JRPG z poslední doby je kratší než 60 hodin) vyplývá z potřeby publishera dát na trh "velkou" hru a tomu je pak podmíněno natahování příběhu.

RDR2 jsem nehrál, ale GoW byl pro mne tak dlouhý a herně (po mechanické stránce) nudný, že jsem ho přestal hrát asi po 10 hodinách. Při hraní jsem nezískal pocit, že příběh potřebuje ke svému odvyprávění 20 hodin soubojů a běhání v koridorech. Vadily mi frustrující souboje, kdy jsem většinu času sledoval červenající šipky kolem Kratose a "střílel" jsem sekyrkou jako v nějakém Gears of War. Když jsem si snížil obtížnost, zjistil jsem, že se zmenšil počet nepřátel tím, že se v lokacích vyskytovaly v nějaké zuhelnatělé formě a neožívaly. Což znamenalo jen víc nudy, protože místo lehčích soubojů jsem měl jen méně soubojů a o to víc pobíhání a puzzlování.

Farasem zmiňovaná nechuť k opakujícím se činnostem ve hrách je podle mne častým názorem vývojářů, kteří chtějí spíše dělat filmy než hry. Opakování je nutné, aby se hráč mohl naučit herní mechanismy a v důsledku měl uspokojující pocit ze zvládnutí výzev. Uměním herního designu je tuto opakující se činnost udělat zábavnou a odhadnout její správnou délku.

Editováno: 10. 07. 2019 v 13.26

Nahlásit nevhodný obsah

20925405
Papajoey napsal 10. 7. 2019 v 07.21

Jak říká většina GoW byl tak akorát, co mě na hře kakalo byl spíše ten prázdný svět. RDR2 je bomba ale tam mě zase kaká že už je tam moc detailů, krmení koně česání, core systém atd. Délka je extrém ale zrovna RDRII to podle mě sedí. A way out jsem ještě nehrál, čekám až na to bude mít manželka náladu. :D

Nahlásit nevhodný obsah

14538225
DJBlack napsal 9. 7. 2019 v 15.51

God Of War rozhodně nebyl příliš dlouhý, ale s RDR2 souhlasím, byl bych radši za kratší hlavní příběh a více zajímavých, vedlejších úkolů

Nahlásit nevhodný obsah

20854284
Derice Bannock napsal 9. 7. 2019 v 14.56

RDR2 jsem nehrál, GoW byl na mně dlouhý a Way out se mi zdál zase krátký, ale tam to ubíhalo docela rychle a zábavně. Spiderman se mi zdál taky natahovaný.

Radši hraju kratší a intenzivnější hry. Času není.

Nahlásit nevhodný obsah

20913302
Tomee napsal 9. 7. 2019 v 14.31

GoW mi přišel tak akorát... příběh příjemně vedl za ruku..RDR2 bylo moc dlouhé...například linku s exotickým ostrovem bych úplně smazal... Spider-man by byl příjemně dlouhý a nerepetetivní nebýt vedlejšáků

Editováno: 9. 07. 2019 v 14.33

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 9. 7. 2019 v 13.36

RDR2 ještě nemám dohraný, ale jde rozhodně o dlouhou hru... jinak záleží, jsou žánry, kde je delší hratelnsot výhodou a žánry, kde to je na škodu

pokud jde o nějaký tunel, ideálně kolem 6ti hodin mi přijde OK, přinejhorším max 10. Pokud jde o hru, kde má hráč volnost, tam mi zase přijde mezi 20-40 hodin akorát...

V takovém Zaklínač 3 a AC Origins mám kolem 150 hodin a nepřišlo mi to hodně... :-D

Editováno: 9. 07. 2019 v 13.37

Nahlásit nevhodný obsah

20922717
Endys22 napsal 9. 7. 2019 v 12.46

No, tak jelikož byl GOF jen asi o pár hodin delší než Marvel's Spiderman, tak nevím no.. xD
RDR2 jsem stále nehrál, nemohu posoudit. Ale repetetivnosti se obávám. Ale když mne bavil AC:Odyssey kde mám bez dlc přes 103 hodin čistého herního času a byl jsem pak zklamaný, že musím čekat než mi vydají dlc, na která se teď brzy vrhnu. Což mě velice překvapilo. Tak se nebojím už repetetivnosti. Horší to má třeba AC: Syndicate.. To je hrůza.. co se týká optimalizace a kompletní hry. Jsem rá, že jsem byl schopný to dohrát. A nejvíce času sežere právě ta nejdebilnější repetetivnost, co jsem snad kdy zažil.. Pořád to samé dokola. To že se někam projedu, vyvraždím a vrátím. To už je nic.. Délkově byl GOF i Spiderman akorád...

Editováno: 9. 07. 2019 v 12.47

Nahlásit nevhodný obsah

20921836
oleg.rusov napsal 9. 7. 2019 v 12.32

GoW dlouhy nebyl, prisel me tak akorat. Ja za plnou cenu chci nejakou porci a ne vec na pet hodin. RDR2 je trochu jinej pripad, on byl totiz hlavne hrozne repetetivni a nudny.

Nahlásit nevhodný obsah

20922191
jan850915 napsal 9. 7. 2019 v 12.16

Red Dead jsem nedohrál, bylo to moc dlouhé. Tak po dvaceti hodinách jsem to odinstaloval a prodal dále!

Nahlásit nevhodný obsah