Howard: „Fallout 76 nám poškodil reputaci“

3. červen 2019 13:00 / Aleš Tihlařík / Novinky / Diskuze (31)

O neúspěchu Falloutu 76 toho již bylo napsáno víc než dost, mimo nešikovná PR vyjádření se nám však nikdy pořádně nedostalo žádného upřímného zhodnocení situace od lidí, kteří za hrou, svého času zdarma přibalovanou snad i ke kořenové zelenině, stojí.

Situaci se rozhodl změnit herní ředitel celého projektu, Todd Howard, který o vydání mluvil s IGN. Podle něj tento neúspěch poškodil reputaci Bethesdy i značky Fallout jako takové. „Věděli jsme, že nás po cestě čeká spousta překážek. Byl to těžký vývoj, spousta nových systémů. Spousta lidí nám dávala najevo, že od nás vlastně vůbec nechtějí takovou hru, ale chtěli jsme být tím, kdo zkouší nové věci.“

„Velmi obtížný vývoj se pak projevil i na obrazovkách. Věděli jsme, že lidé od nás na takové hry nejsou zvyklí a že nás čeká porce kritiky. Většina z ní ale byla oprávněná.“ Howard dále sám přiznává, že ani sami vývojáři neočekávali vysoké známky na Metacriticu. Troufáme si však tvrdit, že ani on sám nečekal skóre tak nízká. Považte – PlayStation verze je nejvýše se skóre 53, následuje 52 na počítačích a konečně verze pro Xbox One, která skončila dokonce o stupínek pod padesátkou.

Navzdory tomu však Howard dodává, že tým za nápadem, udělat Fallout hru založenou na online multiplayeru, nadále stojí. Očekává, že se Fallout 76 časem zlepší podobně jako předchozí MMO od Bethesdy, The Elder Scrolls Online, které se po taktéž nepovedeném startu stalo jedním z nejhranějších titulů žánru.

Jeden z nejikoničtějších herních vývojářů současnosti si dále posteskl nad tím, že hra nestrávila delší dobu v testovací fázi, což víceméně koresponduje s pocity nespokojených hráčů. Na blížící se E3 nás však v souvislosti s Falloutem 76 mají čekat velké novinky, budeme se tedy těšit, zdali se hře dostane nová porce obsahu, oprav nebo dokonce přechod na free-to-play model.

Co by podle vás Bethesda mohla na E3 oznámit, aby Fallout 76 vstal z popela? Dejte nám vědět v komentářích.

Zdroj: Gamespot, IGN

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20925107
bluetomcat napsal 5. 6. 2019 v 13.06

Nikdykde:
Děláš si legraci že ano? Protože to jinak není možný. Hru jsem koupil ve slevě za body na e-shopu a to co je v tom videu můžu naprosto potvrdit. Je to nezáživná prázdná hra plná bugů a plně si zaslouží místo kde se momentálně nachází. Jako aby se mi vyhrabal krtek na střeše základny nebo uprostřed schodů, jako to si někdo dělá srandu. V prvních minutách hry jsem měl rozhozené textury a ani ne za půl hodiny po mě šel ghoul v T-pose nebo bokem v půdě. A jako třešnička na dortu byly neskutečný lagy a nakonec pád serveru. Jako tohle je podle tebe OK a hra si tu reputaci co má nezaslouží? Tohle je už fanatismus když to bereš takhle. Hru jsem naposledy zapnul začátkem února nebo kdy nám to nadělili ten naprosto zmrvený patch co vracel staré bugy, od té doby je pro mě ta hra mrtvá. Budíž pro mě velké poučení že kupovat hry ať jsem jakoliv velký fanoušek série neznamená že se nejdřív nekouknu na recenze.

Editováno: 5. 06. 2019 v 13.07

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 4. 6. 2019 v 23.05

Já myslím že hlavně jejich arogantní oddělení podpory v případě Falloutu 76, jim dost poškodilo reputaci.
Ta hra je tak odfláknutá až to bije do očí.

Nahlásit nevhodný obsah

20921825
KnedlikCZ napsal 4. 6. 2019 v 20.42

Malekith: No já hlavně očekávám Skyrim pro čtenáře a hluchoněmé

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
Malekith napsal 4. 6. 2019 v 17.53

Už se na Todda v Něděli těším :D Očekávám že oznámí falout 76 VR, TES Online, TES karty a samozřejmně hodí nějaký ten joke :D A jestli neoznámí Skyrim na mobily, tak budu zklamaný.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 4. 6. 2019 v 14.46

Nikdykde: Unreal Engine ma jednu zasadni vlastnost - je velice, velice , velice jednoduse modovatelny a pristupny pro jakekoliv jine doplnky. Navic ma i hodne velkou komnunitu lidi, kteri jej pouzivaji a tim padem dost pravdepodobne najdes reseni nejakeho problemu.

Navic - vsichni vime jak vypada RDR2, nebo jine hry, na Unreal Enginu a jak vypadaji na Creationu. To je proste jako nebe a dvoje dudy.

Creation je stary a nikdo jinem v nem moc nedela.

Takovy podobny pripad je FrostBite - ten je ale zase tak novy, ze neni odladeny a nehodi se ke vsemu (viz.Bioware a jejich pokusy s Dragon Age ). Nicmene FrostBite odvadi super praci v FPS na jednicku.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 4. 6. 2019 v 14.04

Nikdykde: Je rozdíl mezi starým enginem a zastaralým. Nové enginy se moc nedělají, většinou se upgradují ty staré a to je to, v čem Bethesda zaostává. Navíc nejde jen o kvalitu těch animací, ale způsob jejich spouštění, co se týče vzhledu postav, tak ten engine ani neumožňuje aby postavy stejného pohlaví měly jiné modely těl, podporuje to prostě jenom jeden základní model pro muže a ženy, které se jenom velmi omezeně upravují.

Jinak líbí se mi, jak ses soustředil na animace, ale úplně jsi ignoroval fyziku, loadingy za každými dveřmi, nezvládnuté LoDy a 32 bitů v roce 2011.

Nahlásit nevhodný obsah

20925172
Majel007 napsal 4. 6. 2019 v 13.05

hele frosbite je taky perfektní engine :D a anthen je jen problém těch lidí co s ním neumí....

já si myslím že bethesda by měla od tohoto enginu upustit minimálně u některých her které nejsou jejich standardní portfolio RPG, ono je fajn že toho umí hrozně moc, a maluje perfektní scenerie, ale proč se pořád objevují tedy ty samé chyby v těch hrách už od oblivionu? stejné gliche, bugy? je to protože to dělají stejní lidé? a proč nutit engine který se táhne doví jak dlouho v žánru RPG aby byl najednou RPG online? jako jasně jde to v něm udělat, uděláš v enginech prakticky cokoliv pokud to umíš, ale proč jít hlavou proti betonové zdi s pancéřovými výztužemi když hned vedle máš odemčené dveře?

zkušení lidé jsou fajn a myslím že jen díky nim se to daří látat tak aby to bylo hratelné. Ale otázka zda to bude mít smysl, (já tu hru tedy nekupoval, cítil jsem z toho monstrózní průser, navíc na základě let minulých od bethesdy kupuji až tak 6 měsíců po vydání.) nicméně bethesda zaklepala do rakve tolik hřebíků že i když se ukazuje na skyrim online tak i ten neměl tolik problémů jak F76.....

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 4. 6. 2019 v 11.39

Mitsurugi: na mnohem starším engine běží i RDR2 nebo Mortal Kombat 11 jede na unreal 3. Kdybychom to teda brali takto zjednodušeně. Ono jde i o verze a o nástroje, ve kterých se v tom pracuje – a trovna u tohodle není v Bethesdě problém.

A naopak si sám odpovídáš, když koukáš na nexus – proč to vlastně neudělali – včetně lepších animací a tvarů postav. Ty hrozné postavy a špatné animace prostě dělá při svým postupu standardizace ve hře přímo Bethesda, nikoliv že by to engine neuměl. To není jeho chyba – navíc bacha, na internetech jsou videa často z bety, ta hra nyní vypadá úplně jinak a je na mnoha místech velice krásná a naopak, to jak reaguje engine i na činost lidí kolem tebe ukazuje, že ta technologie toho hodně umí. Občas nevěřím, že jde o MP, když vidím co to umí ve 4K, na kartách jako jsou VEGA nebo Turing vykouzlit za scenérie. Jsem jednou nahnal tři vlastně bossy na jedno místo, začali bojovat spolu, i ti jejich minioni. Tohle jsem viděl naposled v Monster hunter. Využití prostředí je tam skutečně na vysoké úrovni.

Tady jsi ale vypíchnul ten hlavní nedostatek Bethesdy – proč si proboha nenajme grafiky a animátory, který by jim do toho ty animace a lepší postavy prostě udělali?
Tohle je ale věc, která mi vrtá hlavou od dob bramborových hlav v Oblivionu.

F76 je možná pořád sra*ka v ea, nicméně s obrovským potenciálem a zrovna ty technologie co se tam ukazují jsou opravdu dobré. Forma krajiny, domy – mimochodem velká část objektů je normálně průchozí a otevřená, loadingy jsou často věcí malých dungeonů, nebo když děláš úkol a tímhle vstupuješ do vlastní nesdílené lokace, pro potřebu nějakého úkolu. Tady bych zastavil hromadu až neoprávněné kritiky, protože prostě není pravda, že všechny interiéry jsou za loadingem, protože to tak prostě není.

Nyní třeba změnili letiště, kde vlastně probíhá tréning/tutorial; byla to původně normální budova po loadingu u vstupu, no a nyní je to takovej menší dungeon. Takhle postupně mění hodně míst, je to prostě vidět, že je hra v procesu – mimochodem tohle Howard i přiznává, že z hráčů udělali testery a ti jsou za tohle oprávněně naštvaní.

Ta takzvaná kritika je vůbec hodně často mimozní. Autory F76 není jen "Howard s poskokama", ale podílí se na tom i část Arkane (kde jsou lidi co v Looking glass dělali SS2 nebo Ultimu, což je koneckonců poznat i na tom jak každá pohozená věc má nějaký svůj význam, jsou tam i lidi ze studia co se v minulosti podíleli na Bioshocku, a i to je na některejch místech taky dobře poznat), vůbec původci tohodo jsou opravdu zajímavý tvůrci. Proto jsem to ze zvědavosti taky pořídil.
Právě protože mám rád i staré hry a jejich tvůrce, jsem hodně dalece toho to jen hejtit na základě reklamou placených videí z youtube. Kritizujme to, co si to zaslouží – třeba ty animace a postavy, kde není důvod aby se to pohybovalo jako v roce 2008, ta technologie je v tomhle fakt neomezuje.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 4. 6. 2019 v 09.54

Nikdykde: To, že Creation Engine je zastaralý není pohádka, ale holý fakt. Jenom ho srovnej s jinými enginy pro open world hry, Creation Engine má za každými dvermi loading, má silně omezené scriptovací možnosti (důvod pro existenci modů, které je rozšířují), každá hra na něm vypadá hůř než konkurence, hlavně co se týče modelů postav a animací, Skyrim měl třeba úplně rozbité stíny, šílená fyzika, která se kompletně rozbíjí na vyšších frameratech, špatně rešené LoDy atd. Vrchol tohohle enginu byl někdy v dobách Oblivionu, kdy jeho grafika všechny oslňovala. Dneska je to podprůměr a ani upgrady pro F4 to nezměnily. Dokonce F4 je první hra na Creation Enginu která běží v 64 bitech (!).

A co se týče kvalit Skyrimu, tak ani nedokážu spočítat kolikrát jsem si při projíždění Skyrim Nexusu řekl "hmm, to je dobrý nápad, proč to ve hře není už teď?".

Editováno: 4. 06. 2019 v 09.57

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 4. 6. 2019 v 09.40

Tomee: Nemáš pravdu. A neurážej.

nejsem fanboy, ale narozdíl od mnohých své informace čerpám ze hry samotné, kde vidím co se povedlo a co ne a nikoliv z dost manipulativních hysterických videí z youtube, kterejma se tu, koukám, už "argumentuje". Pohádky o zastaralých enginech jsou akorát poznávací znamení těch, co o tom ví prdlajz a čerpaj z domněnek a fabulací. Bulvár.
Inu, vidím argumentační krizi.

Já si prostě dělám na věci vlastní názor.
Já netvrdím nic jiného, než co třeba D. Rozsíval ve své recenzi nebo herním videu, které natočili zde na hrej.cz. Nebo na Vortexu, nebo na sektor.sk. Mám verzi na Xbox One X i na PC.
Kupoval jsem to později, na začátku mne odrazovaly recenze,a le současně jsem si říkal, že by bylo zajímavé se na to podívat důkladněji. Vedle jasných důkazů toho, že je to nepřiznaný předběžný přístup jsem ale nalezl i spousty věcí, který fungujou a moc v jinejch hrách se to nevidí.


bluetomcat: To není dokument. Dokument není jednostranný zavádějící sestřih, který navíc v části svých tvrzení dokonce lže (a v čem je pak lepší, než jím kritizovaný Howard). Akorát vyděláváš společnosti google a youtuberům na reklamách. Je to jen ukázka nového trendu jak lehce vydělat peníze a nabrat sledovanost.

A.A.: Asi vzpomínky každého z nás o Skyrimu pocházejí z jiné dimenze. Já to dohrál mnohokrát bez problémů do konce. Moje třetí hra na steamu, patche chodily pravidelně.

Já si třeba pamatuju jak vyšel Fallout první. Jaký měl hromady bugů a problémy na různých tehdejších konfiguracích PC. I jak to kolikrát nešlo dohrát. Pak dvojku a problémy se opakovaly. Pak Fallout Tactics, což byla nesouvislá spatlanina misí a map od zoufalýho Interplay. Nebejt modů a neoficiálních oprav od fanoušků, hry by si dlouho nikdo neužil. Upravené hratelné verze vycházely až mnohem později. Že bych ale z toho měl traumata a i osm a více let to chodil psát do diskuzí, to teda ne. Vampire, KOTOR? To byl kolikrát problém najít proč to nejede nebo nejde dohrát (a na steam nová verze KOTOR vyšla už s opravou od fanoušků jako jeho součást rovnou). Našel bych hromady her, který na tom byly a jsou celou dobu o poznání hůř. Jestli tě trápí takhle i ony, tak tě lituji.

Nahlásit nevhodný obsah

20925107
bluetomcat napsal 4. 6. 2019 v 05.04

Ono to zas tak jenoduché není proč je Fallout 76 takový strašný fail. Bethesda si za to může jen a jen sama. Doporučuji dokument "The Fall of Fallout 76" https://youtu.be/kjyeCdd-dl8 tam je to vysvětleno podrobně co to bylo za soubor těžkých neůspěchů a vysloveně trapného marketingu.

Editováno: 4. 06. 2019 v 06.11

Nahlásit nevhodný obsah

20923375
ScuroGool napsal 4. 6. 2019 v 02.04

Dost jsem o F76 premyslel. Budto za plnou cenu, nebo ve sleve. Hrozne ten titul chci otestovat a udelat si vlastni nazor, ale den po vydani DayZ na ps4 jsem investoval do tohohle a jsem mnohem vice spokojenej. Kdyz uz survival, tak DayZ od Bohemky :D

Nahlásit nevhodný obsah

20875607
A.A. napsal 3. 6. 2019 v 20.23

Skyrim měl na konzole bug, který způsoboval pád hry kvůli Ram. Tato chyba byla dlouho neřešena. Bug byl i na PC verzi, ale opravili to fanoušci. Bug způsoboval po dosažení určité velikosti uložené pozice pád a nemožnost dál hrát. Blbý, co?

Skyrim měl řadu bugů neumožňující dohrát hru. Jeden jsem dokonce zažil a ani návrat do starší uložené pozice nepomohl.

Skyrim byl velmi špatně vyvážený. Horší balance jsem nikdy neviděl. Stejně tak časování úkolů a celkově plynutí hlavní linie.

Teď je hlavně díky modderum Skyrim solidní hra, v které jsem nechal opravdu hodně času. Ale ten začátek!

Řada her Bugthesdy byla velmi zabugovaná. Naštěstí většinu chyb opravili fanoušci

Editováno: 3. 06. 2019 v 20.24

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 3. 6. 2019 v 17.09

Tak oni uz maj zkusenost s nepovedenym startem hry, a tak proste udelaj to samy s jinou hrou, hm, bezva.

Titulek by mel znit "Fallout: Todd Howard mi zkazil povest".

Nahlásit nevhodný obsah

20913302
Tomee napsal 3. 6. 2019 v 17.00

Nikdykde:působíš jako zhrzený ufňukaný fan boy...
Prezentace byla jedna lež za druhou. Tečka, tam to neobhájíš ničím.
Bethesda není dobrý vývojář. poslední roky určitě ne, nemají vlastní ip, zastaralý engine, který neumí inovovat a zlepšit a mají tak málo invence ,že ta stačí na lehce nadprůměrný, ale dostačujíci Fallout 4 ale už ne na další díl a proto vznikla ta věc s číslovkou 76
Názor komunity a fanoušků se nepočítá? Protože ti mají stejný názor jako ten "obecný" na MC. Fallout 4 je v pohodě..ale daleko za předchůdci...76 měla vyjít jako free-to-play... i tak by dost lidí nadávalo za kvalitu, ale nějak by se to zkouslo :) já mám Bethesdu rád hlavně jako vydavatele, ale přesto nemám růžové brýle

Editováno: 3. 06. 2019 v 17.08

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 3. 6. 2019 v 16.26

Masarkavtrenyrkach: hodnocení na metacritic a podobných místech nesvědčí naprosto o ničem. Teda ano, o jedné věci, třeba že Fallout 4 hrají jen na steamu neskutečný hromady lidí a že na metacritic jej část protestujících prostě v hodnocení snižuje.

To nic nevypovídá o tom, jaká ta hra objektivně je, leda o míře nostalgie v hráčské komunitě, a to ještě možná.

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 3. 6. 2019 v 16.14

Je to survival postavený na RPG prvcích ze světa Fallout, a nikoli právě primárně příběhové RPG. Je to úplně jiný žánr. Což souvisí s tou dost špatnou a nepochopenou prezentací hry. Howard zjevně málo zdůrazňoval to slovo experiment.

Já to kupoval jako survival a současně mne zajímalo co tam teda vyvedli a přitom jsem hodně překvapen jak komplexní věc to v zásadě je. A jak nesmírně blbě odprezentovaná.
Navíc to není tak úplně klasický multiplayer. Popis jak vlastně funguje součinost hráčů a jak se navzájem ovlivňují je ale na celý článek, těch prvků je tam hodně a jdou hodně do detajlu. Uvidíme právě v budoucnu, investovali do toho hodně a padnout to nenechají. Koneckonců se šušká, že to pak vydají i na Steam, dávalo by smysl, kdyby to byla už odladěnejší verze s velkým update (má přijít na podzim, jedná se o rozšíření které přinese spoustu zásadních změn a možná i živá NPC...).

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 3. 6. 2019 v 16.01

Nikdykde: Taky jsem hrál Skyrim hned od začátku a normálně to hrát šlo. Problém jsem měl akorát ve Falloutu 4 kde jsem musel použít TCL cheat abych se dostal k dalšímu checkpointu kterej spustí script, ale to je ve hrách od bethesdy celkem normální a díky tomu že jde tak snadno ty cheaty zapnout, tak se většina podobnejch bugů lehce vyřeší, to je velká výhoda her s timhle enginem, sice je to zabugovaný ale většinou to jde řešit nebo ňák obejít. Když jsem narazil na game breaking bug v Metru tak jsem čekal na opravu měsíc a mezi tim jsem to radši rozehrál znova podle návodu abych věděl co nesmim dělat abych hru zase nerozbil. :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20894476
pavel.makal napsal 3. 6. 2019 v 15.58

Masarkavtrenyrkach: S jakou chutí bych si zahrál Fallout Tactics na Switchi!

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 3. 6. 2019 v 15.56

Nikdykde: Tak hezky jsi to tady napsal. Jen bych doplnil, že kritiky nejlépe hodnocenými díly série Fallout jsou všechny, jen ne ty, které dělala Bethesda. Tedy jednička, dvojka a New Vegas. O mnohém to svědčí. A když už žánrový spin-off, tak radějí Tactics než Fallout 76.

Editováno: 3. 06. 2019 v 16.03

Nahlásit nevhodný obsah