Fable se mělo jmenovat Wishworld

3. červen 2019 13:40 / Filip Švácha / Novinky / Diskuze (1)

Povedené pohádkové RPG Fable od legendárního tvůrce Petera Molyneuxe se na trh dostalo v roce 2004 na ještě původní Xbox, PC a Mac a určitě patří mezi jedny z nejlepších her té doby. Titul kladl důraz na volby, formování vaší postavy a morální dilemata. Budete zlým rytířem, kterého netrápí, že všem ostatním znepříjemňuje život, nebo naopak udatným hrdinou, jenž nenechá nikoho v nesnázích? Volba byla jen na vás.

Jak ale všichni dobře víme, vývoj her je zdlouhavý a komplikovaný, a tak není nic neobvyklého, že se koncepty postupně mění a z původních plánu toho nakonec moc nezbude. Situace není odlišná ani v případě Fable. Díky projektu People Make Games se tak můžeme podívat do zákulisí jeho vývoje a na jednu z prvních verzí projektu. S názvem Fable se například na začátku vůbec nepočítalo, hra se tou dobou jmenovala Wishworld.

I koncept byl docela dost odlišný od toho, co jsme nakonec tenkrát hráli, což ostatně vypráví sám spoluautor Dene Carter. V čarodějnické škole prostě nazvané Academy jste se vžili do role jednoho z předpřipravených mágů a hlavní mechanikou měla být schopnost utvářet okolní terén pomocí vašich kouzel. Své umění jste měli trénovat v pustých světech WishWords, které si studenti upraví podle svého. Jestliže jste si tedy zvolil třeba ohnivá kouzla, okolní prostor bude pukat, z trhlin vytryskne oheň a ze země začnou vyrůstat malé hory, které se promění v sopky, chrlící lávu.

V závislosti na terénu jste také mohli vyvolávat různé nestvůry, které jste posílali do boje proti dalším čarodějům. V podstatě hlavní záměrem bylo vytvořit svět, v němž se pohybují v roli čarodějů různí hráči, mění ho podle jednoho z živlů, jehož magii ovládají a následně spolu soupeří. Prostředí mělo být variabilní a díky této mechanice se nemělo opakovat.

Vaše postava pak také dostala pomocníka Sprite, jenž vám třeba napovídal, kde jsou nepřátelé, zdali nehrozí nějaké akutní nebezpečí a uměl i nějaká ta obraná kouzla. Zajímavostí také je, že ve WishWorldu nemělo být menu v klasickém slova smyslu. Jestli budete hrát sami, nebo s ostatními hráči, jste si tak vybírali pomocí dveří. To samé pak platilo o vstupu do vaší ložnice, kterou jste si mohli podle libosti upravovat. Verze, kterou ve videu uvidíte, není nikterak hotová, takže nečekejte nic zázračného, ale i tak jde o pořádný kus historie.

Zdroj: Gameinformer

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20838584
RomanK47 napsal 3. 6. 2019 v 14.17

Podle jednoho nedávno vysílaného retro pořadu za Fable Molyneuxe zase tak moc nebyl. Nicméně na dávné doporučení spolužáka na střední jsem hru pořídil a dohrál. První půlku jsem byl vcelku spokojený, druhou půlku už jsem dohrál jen proto, že jsem chtěl hru prostě dohrát, ale zábavou se to nazvat nedalo. Fakticky tak nechápu, že byly vůbec nějaké pokračování a že se na hru vůbec vzpomíná. Podle mě vážně slabý děj, kde na nikom a na ničem nesejde, činy hrdiny také na nic nemají vliv (hráč se třeba stane starostou města a... to je vše, na nic to vliv nemá, nebo jsem na nic nepřišel). Upravovat vzhled postavy další zbytečnost, ovládání strašný, přepínat mezi kouzly během boje bylo peklo, nepřátelé se neustále vykrývají, takže souboj zblízka otrava. Na konci mi tak zůstala hodně hořká pachuť v ústech. Jo a jde o verzi Anniversary v režimu Hero či tak. Podle mě v podstatě nudná mělká hra bez nějaké hloubky.

Nahlásit nevhodný obsah