Proč má Anthem před vydáním dema

9. leden 2019 12:16 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (6)

Není to jenom Capcom, který vydává demoverze vlastních her. Částečně jako dema mohou sloužit i stále častější betaverze těsně před vydáním hry, na něž je expert například Ubisoft, ale na stejnou hru přistoupil i Activision s Destiny 2 a logicky se tak nabízí i to samé v případě Anthemu od EA. Ale u Anthemu nehovoříme o betě, nýbrž BioWare chystají demo. Jaký tedy má smysl a proč vlastně vzniklo?

"Mnoho lidí se mě ptalo, proč vlastně děláme demo. Tohle je ten důvod: vaše peníze jsou těžce odpracované a hry představují investici. Myslíme, že je fér, abyste si je vyzkoušeli před tím, než je koupíte," otevřel téma Michael Gamble, výkonný producent z BioWare. Zároveň tak dodal, že celá kampaň bude transparentní a především že všichni uvidí, že sledovat Anthem je super, ale hrát jej je násobně lepší.

Někteří sice namítli, že vytvořit demo nedalo studiu takovou práci, ale Gamble výrazně nesouhlasí. Dle svého prohlášení je příprava dema poměrně časově náročná a vyžádá si hodně úsilí. "Jednoho dne, až na to budu mít čas, vám prozradím, proč tomu tak je," dodal se vší vážností.

Tvrzení jednoho z nejvýše postavených lidí ve studiu nijak nerozporujeme, spíše bychom se ale rádi vrátili k původní myšlence. Opravdu je tak velký rozdíl mezi demoverzí a závěrečnou betaverzí, která bývá většinou po technické stránce naprosto v pořádku, spíše ale testuje stabilitu serverů a jiných prvků? Ostatně i EA s nimi má své zkušenosti, jen demoverze zní lépe jak betaverze... Na druhou stranu je to risk a je možné, že s ním několik hráčů odradíte. V určitém ohledu tak vypovídá o sebevědomí studia. Pokud BioWare věříte i vy, můžete si hru předobjednat na Xzone.cz. Vychází 22. února, obě dema se otevřou na přelomu ledna a února. VIP pro předplatitele 25. až 27. ledna, pro ostatní 1. až 3. února.

Zdroj: WCCFTech

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20899253
Tpr Santa78 napsal 9. 1. 2019 v 20.42

Jenom doplním, že demo Anthem je speciálně upravená část hry, tuším kolem levelu postav 10 - 15, přístup ke všem Javelinům a ochutnávka end-game obsahu. Hra ukáže zájemci v demu všechno 'důležité' a ten se pak v klidu rozhodne. Pro mě dobré. U Anthem se pořád nemůžu rozhodnout. Můj pocit ze hry se postupně zlepšuje, teď mám poměr koupit:nekoupit někde kolem 50:50. Což je celkem posun, protože jsem začínal na 0:100 :)
PS: Stále mám v paměti demo na Dark Forces - mise z plné hry, upravena tak, že při troše snahy v ní mohl člověk najít všechny dostupné zbraně ve hře.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 9. 1. 2019 v 15.51

Nevim proč mi přijde, že obrázek nahoře kopíruje film 2001: SPACE ODYSSEY, poslední záběr.

Nahlásit nevhodný obsah

20922607
butka1998 napsal 9. 1. 2019 v 15.33

Ocelotr2.1: Děkuju za doplnění. Je taky pravda, že některé věci se dají v demu zakrýt to ano. (Teda kromě optimalizace a věcí, které prostě člověk nezakryje. A je fakt, že v posledních letech "beta verze" nejsou beta verze v pravém slova smyslu.

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 9. 1. 2019 v 15.27

tak bioware potřebuje aby se Anthem vydařil a zatímco demo může ukázat problémy s optimalizací a potíže s herní náplní a není tak jednoduchý ho udělat atd, tak pokud se demo udělá dobře, tak může strhnout takovej extérmní hype že to svět neviděl, třeba takový PT, krátký demo díky kterýmu nastal takovej hype a je to jeden z důvodů proč death stranding je tolik očekávanej ikdyž o něm nevíme prakticky nic. Demo má navíc tu výhodu že může ukázat fakt ten balast, tu skriptovanou oblast kde se děje vše tak jak to chtějí vývojáři a to dokáže pomoct i horší hře na výsluní.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 9. 1. 2019 v 15.27

butka1998: +1
Hezky definováno, jen bych dodal, že v přesně naskriptovaném demu můžete "zatajit" to co nechcete aby hráč viděl A narozdíl od BETY sebou nese určitěj "level of polish", vyleštění protože DEMO má prezentovat kvalitu hry. BETA tam neutajíte nic a je to i její smysl odhalit chyby a pomoci vývojářům.

Resp. byl to její smysl, dnes je to spíše marketingový tah jak nalákat hráče do hry. Dvousečná zbraň ovšem, někteří hráči odcházejí z BETY znechuceni a výslednou hru nepořídí. Na druhou stranu přibívá hráčů/streamerů libujících si v rozbitých hrách a vyhledávajících exploity.

Nemluvě o EARLY ACCESS což je DEMO FORRRRRRREEEEEEEVEEEEER a z platících hráčů se stávají betatesteři. Zaplatíte za hru a navíc její rozbitou verzi kontrolujete ZADARMO a připadáte si jako kdy jste měli v reálném životě skutečné kamarády. Není to skvělé ?

Rozbitá beta dokáže připravit překvapení, které "nevymyslíš". Fallout 76 či SKATE 3 by mohly vyprávět.

Že by nový žánr her "ALMOST DONE BROKEN MESS / JOIN US" ?

Editováno: 9. 01. 2019 v 15.42

Nahlásit nevhodný obsah

20922607
butka1998 napsal 9. 1. 2019 v 14.38

No já bych řekl, že rozdíl mezi beta verzí a demo verzí je poměrně velkej alespoň z mojí zkušenosti s obojím (beta The Division například a demo verzí nespočet). A libí se mi ta část kdy to naznačuje i Michael.

Demo verze na rozdíl od beta verze bývá naskriptovaná tak, že vám v určitý čas z určitého moba padne zbraň, kterou chtějí aby jste si vyzkoušeli, prostřídáte například herní režimy (v případě Anthemu asi spíše Javeliny) a máte přístup k jedné nebo dvěma misím (ovšem navržených tak, aby jste si ze hry vyzkoušeli to nejlpeší).

Zatímco beta verze je v podstatě už hra sama (nebo nějak mírně ořezaná) jen jsou tam věci takzvaně subjektem ke změně a jak bylo v článku zmíněno slouží spíše k vychytání bugů. Ovšem zpravidla vás nijak nedrží za ručičku ani vám neukazuje co vývojář chce aby jste viděli a zkusili.

Jo a chybí mi tu zmínka o tom bonusu za hraní VIP dema, Má se jednat o nástřik na Javelin (obdoba nástřiků třeba na power armor ve Fallout 4) first to play.

Editováno: 9. 01. 2019 v 15.26

Nahlásit nevhodný obsah