Activision o absenci titulků u Spyra
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Activision o absenci titulků u Spyra

Activision o absenci titulků u Spyra

Marek Selinger

Marek Selinger

20. 11. 2018 11:00 6
Reklama

To, co se minulé léto povedlo remasterované trilogii Crashe, tedy zažehnout u hráčů retro hopsačkovou náladu, se právě v těchto daří i dalšímu symbolu PS1, dráčku Spyrovi. Ten nejenže se výborně prodává, ale i z recenzí si odnáší vysoká známky. Nicméně asi nejvíce vytýkanou chybou remasteru je absence titulků u prvního dílu. A právě k té se vyjádřil i Activision, vydavatel hry.

Tak nějak přirozeně jsme si v poslední dekádě zvykli, že hry obsahují minimálně anglické titulky pro ty, kteří perfektně nerozumí i mluvené angličtině. Nicméně americká společnost na to jde trochu jinak, z čehož reflektuje daná absence titulků v cutscénách u prvního dílu. Hráči se logicky zajímali, co za tímto rozhodnutí stojí, nicméně odpověď PR oddělení Activisonu přilila do ohně ještě více oleje.

„Během vývoje tu byla určitá rozhodnutí, která jsme museli vykonat. Jedním z nich byla i otázka titulků. Rozhodli jsme se pokračovat v integritě a odkazu, na který fanoušci tak často vzpomínají. Remastery byly vyvíjeny de facto z bodu nula, navíc na zcela novém enginu. Přeloženy byly do mnoha jazyků, jejich lokalizaci původní hry nenabízely. Necítíme, že tu dnes existuje nějaký standard ohledně titulků, přesto nás přání fanoušků zajímají, zvláště pokud mluvíme o fanoušcích s různými schopnostmi (hendikepem - pozn. redakce). Celou situaci ještě jednou zvážíme.“

Co na dané vyjádření říkáte vy? Rozumíme rozezleným fanouškům, dle nás je nepřítomnost titulků značné selhání jak vývojářů i vydavatele, kdy ani jeden z nich si nedokázal ohlídat tak banální věc jako otitulkování všech třech dílů. A dané vyjádření působí jako sešité horkou jehlou, kdy na jednu stranu Activision mluví o odkazu série, na tu druhou asi cítí tlak od fanoušků a titulky nejspíše dodatečně dodá. Zajímají nás i vaše názory, dejte nám vědět do diskuze.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama