Indie vývojáře netěší nové konzole
Ano, už se to pomalu a jistě blíží – ve větru již delší dobu čicháme oznámení nových konzolí od Sony a Microsoftu. Samotní hráči se buď těší na grafický pokrok v nových titulech, nebo se jim naopak nelíbí, že je opět čeká nákup nového hardwaru.
Od vývojářů jsme však většinově zvyklí slýchat, že díky nové generaci mohou popustit uzdu své fantazii a opět se o něco méně soustředit na optimalizaci a více na grafické orgie, odehrávající se na obrazovkách našich obřích televizí. Jak se ale na PlayStation 5 a XXXBoxXXX těší indie studia? Dle Carla Iva Alima Bianchiho, šéfa studia Storm in a Teacup, stojícího za titulem Close to the Sun, to není nijak žhavé.
Ačkoliv jejich chystaný survival horor vyjde v prvním kvartálu příštího roku, kdy se s těmito konzolemi ještě nepočítá, již teď má Bianchi strach z přechodu. „Upřímně nemám žádná očekávání, která by byla nereálná – více hrubého výkonu, více rychlejší paměti. Problém je v tom, že herní byznys je pro studia naší velikosti již teď obtížný, každým rokem totiž hráči očekávají více. Zvýšení výkonu může vývojářům rozvázat ruce, ale jeho využití si žádá ještě větší rozpočet.“
„V konečném výsledku jsme rádi za vyšší výkon, ale ten nám životy neulehčí. Nese s sebou riziko, že se hráčům budou slibovat výsledky, které v konečném důsledku zvládnou jen ta největší studia. Dříve, když jsem pracoval ve filmovém průmyslu, jsme měli takové přísloví: „Čím víc výkonu nám dáte, tím krásnější věci dovedeme vytvořit, ale o to více vás budou stát.“
Zamýšleli jste se někdy nad touto situací z pohledu vývojářů? Přijdou vám tyto obavy odpodstatněné, nebo se jedná o neopodstatněný strach? Podělte se o váš názor v komentářích.