Původ vzniku série Ratchet & Clank
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Původ vzniku série Ratchet & Clank

Původ vzniku série Ratchet & Clank

Marek Selinger

Marek Selinger

17. 9. 2018 12:12 1
Reklama

V posledních týdnech se ve spojitosti se studiem Insomniac Games mluví hlavně o jejich posledním projektu, Marvel’s Spider-Man. Nesmíme však zapomenout, že tito vývojáři mají za sebou již spoustu let v herní branži, které se promítly ve vydání mnoha titulů. Namátkou zmiňme dráčka Spyra (jehož remaster vyjde již za dva měsíce), ale také třeba FPS sérii Resistance či plošinovky Ratchet & Clank. A právě o tom, jak vznikal nápad na posledně jmenovaný titul se v rozhovoru pro IGN rozpovídal obchodní ředitel studia Ted Price.

„Po vydání Spyra jsme chtěli přijít s něčím novým, více vyspělejším. Spyra jsme jako postavu milovali, ale chtěli jsme se posunout k dalšímu projektu“ začíná své povídání Price. Studio původně přišlo s vizí lineární adventury, ve které hlavní roli měla sehrát dívka s klackem, která se pohybovala ve světě plném magie. Celá hra měla působit daleko temněji, avšak po šesti měsících vývoje dorazili na konzultaci lidé ze Sony, která měla titul vydat. Ne že by zástupci japonského vydavatele nápad vyloženě shodili ze stolu, ale doporučili vývojářům, aby se vrátili k tomu, v čem jsou nejlepší – k plošinovkám. „V tomto momentě jsme si vyhodnotili veškerou zpětnou vazbu a řekli si, že bude nejlepší, když se vrhneme na něco jiného. Dali jsme si šest měsíců na to přijít s něčím novým“ pokračuje Price. V tu chvíli se ve hlavě Briana Hastingse, jednoho z prvních členů celého týmu, zrodila myšlenka na postavu, která využívá širokou paletu zbraní a cestuje z planety na planetu. Od té doby všichni vývojáři přemýšleli, jak tuto myšlenku rozvinout. „V jednu chvíli se jednalo o ještěrku, jindy jsme pokoušeli pracovat s charakterem podobným Marťanovi Marvinovi z Looney Tunes“ nastiňuje průběh brainstormingu šéf Insomniac Games.

Finálním návrhem se stal nakonec srstnatý Ratchet, který svým vzhledem připomíná lišku. Naproti jeho kolega Clank se měl původně skládat z třech menších robotů, kteří by byli spojeni s různými částmi těla hlavního hrdiny. To se nakonec ukázalo jako příliš složité řešení, proto se ve studiu rozhodli udělat z Clanka samostatnou postavu. Takto vznik obou hrdinů popsal šéf studia, následný vývoj událostí už je dobře znám. Série se dočkala mnoha pokračovaní na všech platformách Sony, přičemž posledně vydaný remake původní hry si opětovně získal v roce 2015 srdce hráčů. Podle nás by byla škoda, aby brzy nevyšel další díl, tudíž tajně doufáme, že v Insomniac Games pracují na regulérním pokračování. A co vy, máte sérii Ratchet & Clank rádi, nebo vás naopak míjí? Dejte nám vědět do diskuze!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama