Howard: „Tak ten Skyrim nekupujte!“

11. červenec 2018 14:55 / Aleš Tihlařík / Novinky / Diskuze (24)

Bethesda se díky vydávání Skyrimu na všechny myslitelné herní, a dokonce už i neherní platformy, stává v poslední době častým terčem kritiky. Todd Howard, ředitel, výkonný producent a herní designér v jedné osobě, však má pro neustálé portování tohoto veleúspěšného RPG ze série The Elder Scrolls pochopitelný důvod.

„I teď, sedm let po vydání, je množství lidí, kteří Skyrim hrají, ohromné. Jedná se o miliony hráčů měsíčně, proto ostatně hru stále vydáváme na další platformy. Jestli tedy chcete naše vydávání Skyrimu zastavit, přestaňte jej kupovat.“

Bethesdě se tedy nemůžeme divit – ostatně nač se dále nevěnovat produktu, který má stále velký komerční potenciál a úspěch? Skyrim se tak v poslední době podíval na Switch a do virtuální reality, spoustu reakcí vyvolala také verze Very Special Edition, kterou jsme všichni považovali za vtip. Ukázalo se však, že verze hry na chytrá zařízení Amazon Alexa opravdu existuje, což také znamená, že si „Fus Ro Dah!“ můžete zakřičet i na chytrých toaletách při… No, však vy víte při čem.

Pokud se vám nějakým zázračným způsobem Skyrim doteď vyhýbal, pořídit si jej můžete na Xzone.

Zdroj: VG247

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20842776
JabJab21 napsal 13. 7. 2018 v 10.20

Ale jo, da se to udelat aby to vyhovovalo vsem. Staci dat do menu moznost k inventari, kde by byly treba 3 nastaveni; realisticke, normalni, neomezene. A je to. Jinak ale pokud to jde takhle krasne udelat prikazama v konzoli bez rozbiti cehokoliv tak to neni nutny davat.

Nahlásit nevhodný obsah

20883442
Amos napsal 13. 7. 2018 v 09.42

To se prostě nedá udělat aby to vyhovovalo všem. I tady jsou oba názory, že inventář je malej i velkej.
S těmi junk itemy to vidím jak říká rappix. I tak jsem viděl videa kde si lidé stěžují že nejde vzít všechno.
Je ale fajn, že si nosnost může člověk poštelovat jak mu vyhovuje. Takže každému podle jeho chuti. (Já si třeba nosnost nezvedám, protože bych se z toho bordelu nevyhrabal :).

Nahlásit nevhodný obsah

20865015
Kubaxx napsal 13. 7. 2018 v 09.06

To je dobrý kec, kdyby co 2 roky nevychazeli ruzny reedice a vylepsene verze a nebylo to i na Casio kalkulacky tak uz to nikdo nekupuje.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 12. 7. 2018 v 21.30

rappix: Já nad tím moc nepřemýšlím, navíc mi přijde, že je už prakticky jedno jestli postava nosí v imaginárním báglu tři brnění, pět obouručáků a tři kola sýru (a to postava bez cheatů unese klidně mnohem víc), nebo dvacetkrát tolik. Obojí je kompletně nerealistické.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 12. 7. 2018 v 21.04

Hele rozhodne se nechci poustet do hadek o nazorech, protoze to je z podstaty veci nesmysl, kazdy ma svuj nazor a kazdyho bavi neco jinyho.

Jen bych tedy upozornil, ze ani to, co ve vanilla hre zvladne tvoje postava unest zdaleka neodpovida realite a uz v ten moment ma s sebou celej barak a to nema ani batoh na zadech. Proto je uz jedno jestli s sebou taha jeden barak nebo dva. Taky nezapominej na nekonecny bedny a pytliky, kam muzes nacpat klidne celej svuj inventar.

Krome toho, me daleko vic vtahne do deje kdyz si muzu uzit pribeh a vubec svet bez buzerace. Nic me nevytrhne z "imerze" vic, nez kdyz splnim ukol a pak se nemuzu hnout a podobny kraviny, jenom kvuli tomu ze mi nekdo dal mec za odmenu. Okamzite kdyz se to stane me to vytrhne z moji postavy a uz se necitim byt soucasti toho sveta, ale citim se jako hrac co hraje nakou hru a ted musi vyresit nakej voser, aby si ji moh uzit, a "imerze" je ta tam.

Navic clovek si tu imerzi muze regulovat sam. Ja treba pouzivam ten prikaz na velkou nosnost, ale porad, kdyz citim, ze cas dozral, jdu vylozit zbozi kam potrebuju. Vyhoda je, ze ale nemusim, kdyz nechci. Teda aspon pokud nesbiram doslova vsechno poceste par dni v kuse, to pak samozrejme musim par kramu vyhazet kvuli limitu :D

Nicmene nekdo si muze dat treba jenom +100 nosnosti nebo dokonce treba -100, aby to mel jeste tezsi nez vanilla a ja v tom spatruju vyhodu a pristupnost vsem hracum. To je ostatne to velke kouzlo singleplayerovych her, ze si je hrac muze oficialne ci neoficialne prizpusobit k obrazu svemu, aby ho vic bavily a dat pruchod svoji predstavivosti.

Nektere MP hry to samozrejme taky nabizi, nicmene obecne plati ze cim vic si hru prizpusobite, tim min ji muzete hrat, nebo vas dokonce zabanujou (z logickych duvodu ktere nerozporuju).

Editováno: 12. 07. 2018 v 21.19

Nahlásit nevhodný obsah

8325995
rappix napsal 12. 7. 2018 v 20.55

JabJab21: Ale to je přesně to co immersive sim žánr odlišuje od klasických her. Obsahuje hromadu věcí a herních mechanik které jsou pro praktické využití při hraní docela k ničemu, ale prostě tam jsou a dovytváří ten svět uvěřitelným. K čemu je v Oblivionu třeba kalendář a svátky když šance že budeš na správném místě ve správný čas a budeš mluvit zrovna s tou správnou osobou je neuvěřitelně mizivá. Prakticky k ničemu. Ale pro těch pár lidí kteří na tuhle eventualitu narazí to prostě bude něco díky čemu se můžou více ponořit do hry.
Ve Falloutu 4 dala Bethesda takzvaným junk itemům i nějaké praktické využití (rozkládání a jako munice), ale ani zde si nedovedu představit že bych sbíral všechno. Vezmu prostě jen to co například obsahuje mnou označenou a potřebnou surovinu.

Mitsurugi: No vidíš, to co pro jednoho dopad na vtáhnutí do hry nemá, pro druhého zase jo. Mě by tedy přišlo dost divné kdyby moje postava sebou všude nosila celý barák i se sklepem.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 12. 7. 2018 v 20.03

rappix: Já zase nechápu tyhle řeči o imerzi. Buď mě ten svět vtáhne, nebo ne, nosnost postavy na to pro mě absolutně nemá jakýkoliv dopad. Co se týče uvěřitelnosti, tak zrovna ve Skyrimu je tolik nesmyslů a nedododělků, že je to jedno.

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 12. 7. 2018 v 19.32

Je to zajímavé... Skyrim jsem spustil a po třech hodinách hraní se mi dělalo špatně při pomyšlení, že bych to měl hrát ještě několik desítek hodin...

U Kingdom come jsem si naopak od začátku přál, abych to mohl hrát co nejdéle.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 12. 7. 2018 v 18.19

Mitsurugi: Zajmave, diky za tip.

rappix: Prave ze takhle ta hra byla zamyslena. Kdyby autori nechteli, abychom sbirali vsechno harampadi, urcite by ho nebylo jak nas*ano vsude po svete a uplne u kazdy dulezity veci, kdy staci trosku blbe dat mys a misto knizky vemete kotlik nebo jinej bordel. O to vic v situacich, kdy se po stole vali 5 soul gemu a vy proste spamujete E.

Proc je vubec ve hre ta mechanika, abychom bordel, kterej k nicemu neni mohli sbirat? To je ta spravna otazka. Ve FO4 to funguje stejne, ale vsechen bordel se da na neco pouzit, narozdil od Skyrimu. Chybu udelali vyvojari, ne my a dobre to vedi. Kdyby chybu neudelali, nenapravovali by ji ve FO4.

Krom toho inventar je tak neprehlednej, ze kdyz omylem neco seberes, tezko to pak hledas. Nejde si proste zajit do kategorie "bordel" a tam to najit a vyhodit, proto taky hodne lidi s tim neztraci cas a jde dal dokud nejsou pretizeni. Nejvhodnejsi kategorie je "misc", ve ktery ale mas taky treba soul gemy, ktery maj asi stopadesat variant + jeste varianty prazdny a plny. V tom je proste utrpeni hledat, kdyz si na konci hry.

O zbranich a brneni ani nemluvim. Proc nemohli inventar rozdelit na lehky/tezky/kouzelnicky/civilni obleceni a zbrane nerozdelili na jednorucni/obourucni/luky/hole? Reknu ti proc, protoze cekali ze to za ne moderi udelaj, a taky ze to udelali. I kdyz ja porad hraju vanilla hru. Kazdopadne bych tenhle inventar chapal ve skutecny RPG hre, kde muzes byt bud bojovnik nebo kouzelnik. Ve Skyrimu ale muzes byt vsim najednou a proto potrebujes mit po ruce i vsechnu vybavu.

Editováno: 12. 07. 2018 v 18.42

Nahlásit nevhodný obsah

8325995
rappix napsal 12. 7. 2018 v 18.09

A nenapadlo vás třeba hrát tu hru tak, jak zamýšleli vývojáři a tedy prostě nesbírat každou blbost kterou najdete, ale vybírat jen to co je skutečně důležité a nebo má nějakou výraznější hodnotu a hodí se to tedy prodat? Proč by měla má postava sebou nosit hromadu příborů, talířů a košťat za které u kupce stejně dostane pár chechtáků? Když s tím vším bazmekem stejně půjdete k obchodníkovi a zkusíte mu vše prodat, tak zjistíte že na všechno to harampádí stejně nemá dostatek zlaťáků a budete se s tím zbytečně vláčet dál a nebo stát na místě a jak idioti přetáčet čas dokud se obchodníkovi neobnoví finance.
Samozřejmě si tu hru hrajte jak chcete, do toho vám nemám co kecat, ale pro mě osobně by to bylo naprosté rozbití celé té imerze fungujícího světa a ani nevím jestli by mě to takhle bavilo hrát.

Editováno: 12. 07. 2018 v 18.10

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 12. 7. 2018 v 16.12

JabJab21: Jasně, že to v Oblivionu jde, akorát trochu jinak. Buď si musíš zvednout sílu (což není ideální), nebo v Construction Setu vytvořit jednoduchý mód, který mění násobitel síly a nosné kapacity (v základu 5), změň to třeba na 100 a je to.

Gameplay->Settings a pak fActorStrengthEncumbranceMult

Editováno: 12. 07. 2018 v 16.13

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 12. 7. 2018 v 15.58

Nigfire: Nevim jestli na PS4 jdou pouzivat konzolovy prikazy, ale na PC staci dat prikaz

player.modav carryweight 9999

a vase nosnost se navysi o 9999, maximum je nakych 10740 nebo tak nejak. Kdyz chcete zase jednou hrat normalne, tak si date ten samej prikaz ale misto 9999 napisete -9999 a postava je zase v cajku, nic se nerozbije, protoze ten prikaz jenom prida X nebo odebere X z vasi soucasny nosnosti. Dokonce to reflektuje i ruzny bonusy pro nosnost a tak, takze kdyz mate nastavenou maximalni nosnost a vezmete si prsten co vam dava +10 nosnost, tak kdyz ten prikaz potom date zpatky tak budete mit vasi starou nosnost +10 z toho prstenu, neprijdete o to. Neprijdete ani o nosnost kterou vam da levelovani ci cokoliv jineho.

Ten prikaz je uzasna vec a dovolil mi zase si uzit Skyrim. Strasne me stvalo ze sem se furt musel probirat kramama a musel sem si furt menit inventar kdyz sem chtel neco craftit, pak zas kdyz sem delal lektvary atd. Tedka si delam co chci (treba du do bitvy a potom si zbrane nepratel hned vylepsim v prilehle kovarne) a jednou za cas vylozim dobry veci doma a zbytek prodam az vyjde cas a potkam obchodnika (nebo radsi 20 obchodniku protoze nemaj furt prachy :D). Nemusim lizt jak hlemyzd nebo se vracet domu po kazdy jeskyni. Frustrace zmizi jako kouzlem.

Jenom me mrzi, ze v Oblivionu tohle nejde a musite si dat god mode. Coz ovsem stejne neni od veci kvuli tomu podelanymu soubojovymu systemu a debuffum. Nepratele co nesli zabit nakym zpusobem nebo nepratele co mi pridavali vahu apod. me stvali stejne jako samotna nosnost, takze se to vyplati, ale radeji bych pouzil ten command ze Skyrimu.

Editováno: 12. 07. 2018 v 16.17

Nahlásit nevhodný obsah

20841962
Nigfire napsal 12. 7. 2018 v 12.23

Amos: jo jo na to pravidlo už jsem přišel :)

Nahlásit nevhodný obsah

20883442
Amos napsal 12. 7. 2018 v 10.36

KočičáK: Mně ten svět přijde uvěřitelnej. Nemusí to být zase přeplácaný. Ono taky udělat na takové rozloze věci co se neopakují je dost dřina.
Né že by to nešlo - stačí do worldbuildingu vrazit nějakých 30000 hodin času a je to (viz projekty od sureai).
Nigfire: Stačí enchanting a najít věc na zvýšení nosnosti. Ale chápu, taky to tak mám. To si musíš vytvořit pravidlo, že poměr váhy a hodnoty musí být alespoň 1:10 (ze začátku). Stejně člověk najde vždycky v inventáři dvě kuchyňský prkýnka, kotel, palivový dříví, mamutí kel, pár dwemerských bazmeků, koště, vázu, hrnek, lebku trola, motýla ve sklenici a sadu příborů.

Nahlásit nevhodný obsah

8325995
rappix napsal 12. 7. 2018 v 09.58

Osobně mám hry od Bethesdy rád hlavně proto, že je to jedno z mála studií, které dělá hry z žánru Immersive Sim. Sice je pravda že se jednotlivé díly pořád zjednodušují, ale to jádro které dělá ty hry originální tam stále zůstává.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 12. 7. 2018 v 08.30

KočičáK: Tak já to říkám pořád, u RPG od Bethesdy (Fallout 3,4 a TES) zatím platí, že čím novější tím horší. Teda aspoň od Morrowindu, předchozí jsem nehrál.

Flois: No, je to známá značka, navíc jsou to hry, které na první pohled působí úžasně, ale čím déle se hrají, tím je to horší. Alespoň pro mě osobně, nemůžu mluvit za ostatní.

Nahlásit nevhodný obsah

20841962
Nigfire napsal 12. 7. 2018 v 08.21

Já si to teď koupil na PS4 a nejvíc mě štve ten hrozně omezený inventář. Pořád se vracet do města a odprodávat věci je hroznej opruz. Na druhou stranu se mi hrozně líbí dorážečky i to jak se někdy rozvětví questy.

Nahlásit nevhodný obsah

20878494
Flois napsal 12. 7. 2018 v 07.50

KočičáK: potom je tod totalitní génius. Tolikrát prodad takovej shit je úctyhodné.

Nahlásit nevhodný obsah

20896559
Trix napsal 12. 7. 2018 v 02.11

KočičáK: Konečně někdo, kdo tuhle hru vidí bez růžových brýlí. A stejně jí dělal nějaký generátor / bot

Nahlásit nevhodný obsah

20912950
KočičáK napsal 11. 7. 2018 v 19.06

Corvus von Corax: Nejlepší je, jak lidi vždycky tyhle Bethesdoviny oslavujou jako obrovskej otevřenej svět, hromada možností a další. Přitom ta hra je vždycky poloprázdná, nudná a nepromyšlená. Z těch, co jsem hrál je to nejsilnější ve Skyrimu.

Nahlásit nevhodný obsah