Úspěch Hellblade na PC nikdo nečekal
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Úspěch Hellblade na PC nikdo nečekal

Úspěch Hellblade na PC nikdo nečekal

David Plecháček

David Plecháček

26. 4. 2018 10:26 12
Reklama

Loňský Hellblade: Senua’s Sacrifice byl po všech stránkách úspěch. Ninja Theory se vytasili s nezávislou AAA hrou, a i když se jednalo o sázku stále netradiční, nakonec jim vyšla na výbornou. Nebylo to sice úplně jednoduché, ale autorům tehdy vyšlo to, na co sáhli. Například volba platforem.

Během původního data vydání hra vycházela jak na konzoli PlayStation 4, tak na osobní počítače. O portu na Xbox One jsme se vlastně dozvěděli až nedávno, a tak se o prodeje dělila již zmíněná dvojice zařízení. Tameem Antoniades sám už v listopadu loňského roku zveřejnil čísla, jak se Senuině dobrodružství vede. Z dat vycházelo, že přibližně polovina prodejů patřila na vrub PC, druhá tím pádem připadala PlayStationu.

K těmto údajům se po několika měsících vracíme. Ne, nečekejte žádný update v počtu prodaných kusů, spíše jde o to, jak Antoniades tyto hodnoty vnímá. Pro PC Gamer totiž přiznal, že ho tento poměr překvapil a do jisté míry i zaskočil: „Vnímali jsme totiž Hellblade primárně jako PlayStation 4 titul,“ přiznává po čase.

„Mysleli jsme, že odtud tedy bude pocházet majoritní část prodejů, ale ve skutečnosti byly obě verze vyrovnané. Čili pohledem do budoucna se musíme ujistit, že pro počítače vytvoříme i adekvátní rozhraní a i všechno ostatní bude v absolutním pořádku,“ řekl. Vzhledem k výše vyřčenému tak bylo i určitým překvapením, s jakými periferiemi hráči hráli.

Prioritou byl samozřejmě gamepad, ale kreativní ředitel přiznává, že mnoho hráčů sáhlo od začátku po klávesnici a myši. S tím Ninja Theory nepočítalo, takže v úvodu studio poněkud zaspalo. „Zpětně jsme vydali patch, který situaci zlepšil, ale s podporou klávesnice a myši jsme v úvodu vážně zaspali,“ potvrdil slavnému magazínu problémy, s nimiž nikdo nepočítal.

Možná i díky PC hráčům si tak studio mohlo dovolit vytvořit i verzi pro Xbox One. Ta už je několik dní v prodeji, a stejně ani nikdo jiný z jiných platforem, ani na Xboxu by Hellblade nikdo neměl minout. Když kvůli ničemu, tak kvůli příběhu a výkonu Meliny Juergensové v hlavní roli. Za svůj výkon si poprávu odnesla i několik ocenění.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama