Moons of Madness ukazuje v traileru Mars
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Moons of Madness ukazuje v traileru Mars

Moons of Madness ukazuje v traileru Mars

David Plecháček

David Plecháček

11. 8. 2017 08:51
Reklama

Horory nejsou úplně nedostatkovým zbožím, jako tomu bylo ještě před několika měsíci a málo lety, ale pořád by jich mohlo přibývat. S jídlem roste chuť. Na druhou stranu musí být vývojáři stále kreativnější, aby nerecyklovali jednotlivá témata pořád dokola. Rock Pocket Games se z toho důvodu rozhodli zasadit novinku na Mars.

To je pro horor poměrně neotřelé místo. Novinka jménem Moons of Madness ale přesto nebude tak osobitá, jak by se mohlo zdát, protože se autoři neinspirují nikým jiným než H. P. Lovecraftem. Mix vlastních invencí a léty prověřeného autora ale nemusí dopadnout špatně.

First person psychologická mise astrounauta Shanea Neweharta začíná nadpřirozenou, blíže nespecifikovanou událostí, která se odehraje u výzkumné stanice Trailblazer Alpha, první lidské stanice na planetě Mars. Lovecraft neinspiroval jenom vyprávění a příběh, ale i celé lokace a samotný gameplay. Autoři kladou důraz na to, že obyčejný život je jen tenká skořápka, která nás odděluje od opravdové reality, jež by člověka dokázala úplně zničit.

Hra se opírá o tři základní pilíře – o jednom, pravděpodobně tom nejpodstatnějším, jsme už hovořili. Mix Lovecrafta a sci-fi. Lidé z Rock Pocket ale údajně komunikovali a čerpali z výzkumů NASA a Space X, aby bylo prostředí a všechny principy co nejreálnější.

Druhým je novinka v podobě mechanismu Zone Outs. Ten simuluje lovecraftovské šílenství. Hráči tak vidí nejrůznější halucinace a neurčité vize. Jak už to u podobných her bývá, pochopení těchto vidin je jedinou cestou, jak zjistit, co se děje a jaká je vaše minulosti. Poslední pilíř na výše popsané jen navazuje, protože budou hráči vybízeni k tomu, aby sledovali duševní vývoj, stav a nemoci hlavní postavy, a to nejen skrze příběh, ale i jiné herní režimy.

„Moons of Madness není jen sci-fi psychologický horor. Je to projekt, který připravujeme poměrně dlouhou dobu a který aspiruje na to, aby redefinoval žánr tím, že hráče vtáhne do psychického stavu a psychických poruch hlavní postavy. Pro nás, pro fanoušky H. P. Lovecrafta, nebyl žádný problém vytvořit hru s několika principy z jeho vlastních materiálů,“ říká Ivan Moen, výkonný ředitel studia. Hru pohání Unreal Engine 4 a jak vypadá se můžete podívat níže.

Hratelná ukázka bude i na Gamescomu. Uvidíme, jestli si naši vyslanci Vojta a Pavel najdou čas i na menší hry podobného ražení. Novinka ale vyjde až příští rok, na PC, Xboxu One a PlayStationu 4.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama