Indie vývojáři donuceni změnit název své hry
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Indie vývojáři donuceni změnit název své hry

Indie vývojáři donuceni změnit název své hry

Pavel Makal

Pavel Makal

4. 5. 2017 08:27 5
Reklama

Možná si vzpomínáte na pár let starou situaci, kdy se autor veleúspěšného Minecraftu Marcus Persson alias Notche a jeho firma Mojang dostali do sporu se společností Bethesda Softworks kvůli tomu, že svou novou hru chtěli pojmenovat Scrolls. Bethesda tehdy tvrdila, že tento název povede k možné záměně s jejich sérií The Elder Scrolls. Ačkoli nakonec došlo k dohodě a Scrolls si svůj název mohly ponechat pod podmínkou, že nebudou přímou konkurencí dlouholeté RPG série od Bethesdy, celá situace působila na informovanou veřejnost dost bizarně a úsměvně. Jak to ale vypadá, Bethesdu podobné choutky ještě nepřešly.

Tentokrát se jejím cílem stal tříčlenný nezávislý tým No Matter Studios, který připravuje hru Prey for the Gods. Už asi tušíte, odkud vítr vane a možná vás ani nepřekvapíš, že se autoři svůj chystaný titul rozhodli raději přejmenovat. Nově se hra nazývá Praey to the Gods. Na svém blogu se tým No Matter Studios k celé situaci poměrně otevřeně vyjádřil a vysvětlil svým fanouškům, proč se pro změnu názvu rozhodl.

Vývojáři podotýkají, že nejsou vázáni žádným NDA, mohou tedy důvod pojmenovat zcela přesně – Bethesda Softworks a jejich mateřská společnost Zenimax. Vývojáři tvrdí, že s velkým vydavatelem sice mohli bojovat, trvalo by to ale dlouho a mohlo by to stát mnoho peněz. S ohledem na to, že Praey for the Gods zafinancovali fanoušci na Kickstarteru, chtějí vývojáři svůj rozpočet věnovat něčemu smysluplnějšímu, a hlavně by jim užívání darovaných peněz na soudní výlohy přišlo nemístné.

Navíc ve svém příspěvku zmiňují, že na počátku vývoje před vydáním prvního traileru zvažovali název Præy for the Gods. Spojení slov „pray“ (modlit se) a „prey“ (kořist) dává v kontextu hry smysl a je do jisté míry obsaženo i v logu, které si hra ponechává. Uvědomili si však, že použití zvláštního znaku by fanouškům znesnadňovalo vyhledávání hry na internetu. Bylo to v roce 2015 a vývojáři tehdy netušili, zda si jejich trailer pustí sto nebo třeba tisíc lidí. Rozhodli se tedy pojmenovat hru Prey for the Gods a zaregistrovat si tuto ochrannou známku, stejně jako ochrannou známku Præy for the Gods. Zenimax se ale rozhodl tento krok napadnout, protože je podle něj název hry příliš podobný jejich vlastní ochranné známce Prey.

Ačkoli s tím tým No Matter Studios nesouhlasí, nakonec došlo k dohodě a jejich hra se tedy nyní jmenuje Praey to the Gods. Vývojáři na blogu zmiňují, že podobných situací by měly být začínající týmy, které navíc čítají jen tři členy, ušetřeny. Celou situaci ale vnímají jako vítězství, protože nakonec mohou dál dělat hru, kterou chtějí. Co si o celé situaci myslíte vy?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama