Autoři Rime: Indie hry do obchodů nepatří
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Autoři Rime: Indie hry do obchodů nepatří

Autoři Rime: Indie hry do obchodů nepatří

David Plecháček

David Plecháček

27. 3. 2017 11:05
Reklama

S Rime to bylo v minulosti všelijaké, ale nakonec tato zajímavě vypadající adventura vyjde letos v květnu. Hra, která se na záběrech poprvé objevila už v roce 2014, nakonec nevyjde pod Sony, jak se dříve předpokládalo, ale vyjde i na PC, Xboxu One a Switchi ve spolupráci s vydavatelstvím Greybox. Na konzolích dokonce i ve fyzické podobě. Zástupci studia si ale stojí za tím, že kamenné prodejny nejsou místo pro indie hry.

Tato slova pronesl Miguel Paniagua: „Nejsem si jistý, jestli to je místo pro nezávislé hry. Myslím to tak, že vydávat hru i ve fyzické verzi obnáší extra náklady. Potřebujete zajistit nějakou podporu, a nevím, jestli není lepší investovat prostředky do samotné hry, aby byla ve výsledku lepší,“ říká.

Paniagua samozřejmě preferuje vydávání svépomocí prostřednictvím digitálních kopií. Jakmile se totiž někdo rozhodne zachovat krabičkové verze, musí nechat vydavatelům určitou část ze zisku, a proto je pro nezávislé vývojáře snazší druhá varianta. Na druhou stranu, v úvodu jsem řekl, že Rime vyjde na konzolích i ve fyzické podobě. Proč se madridské studio rozhodlo pro tuto volbu, když v předchozích větách preferuje pravý opak?

S Rime bylo rozhodnutí výhradně v rukách vydavatele. Greybox chtěl poslat hru i do obchodů, protože podle společnosti není Rime typický indie projekt. „Náš titul se hodně rozrostl. Máme také relativně velký tým, takže Rime není typická indie hra a navíc má za sebou nějaký příběh. Oznámili jsme ji už v roce 2013, ve videu byla k vidění o rok později skrze trailer, který se stal populárním, a tak stojí za to přivést značku Rime i do kamenných prodejen. Přesto nevím, jestli by jiné nezávislé hry mohly jít tou samou cestou,“ dodává Paniagua.

Je zajímavé, že Tequila Works zmiňují brzké odhalení svého projektu jako klad v souvislosti s popularitou hry, když před časem šéf studia Raúl Rubio řekl, že oznámení hry s takovým předstihem bylo chybné. Zdá se, že je to dvousečná zbraň, která by v samém důsledku mohla značce prospět.  

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama