Nový Mordor chce být epický jako byly filmy
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Nový Mordor chce být epický jako byly filmy

Nový Mordor chce být epický jako byly filmy

David Plecháček

David Plecháček

13. 3. 2017 10:14 6
Reklama

Uplynulo čtrnáct dní od oficiálního oznámení Middle-earth: Shadow of War. I přes to, že jsme za tu dobu dokázali o hře popsat stohy virtuálního papíru, se den za dnem objevují další a další informace, které by nás mohly a mnohdy i měly zajímat. Velká část novinek vyplynula ze streamu studia Monolith na Twitchi, taktéž z obsáhlého rozhovoru Michaela de Platera s magazínem GameSpot, a uzavřeme to tím, co si myslí studio Monolith o Projectu Scorpio.

Jak už to u herních sequelů bývá, jsou zpravidla větší než díly předchozí. Výjimkou nebude ani Shadow of War, a díky zmíněnému streamu víme, v čem se to projeví. Nejde jen o mapu jako takovou, ale jde i o to, co hra nabídne. Tak například: těšit se můžeme na více než 100 skillů, kterými hráči budou definovat vlastní styl hraní. Autoři slibují, že díky postupnému odemykání nových položek na dovednostním stromu výrazně ovlivní to, jaká hra se za branami Mordoru odehraje.

Ruku v ruce s tím přichází vylepšený soubojový systém. Ten bude pochopitelně navázaný na skilly, které si odemkneme, ale leccos nového se naučil i Celebrimbor. Nejen, že konečně poznáme výhody jeho řemeslného kovářského umění, když si pro sebe spolu s Talionem ukoval prsten moci, ale Celebrimbor už nebude pro svůj těžký útok používat kopí, ale jak bylo patrné z gameplay videa, oblíbil si válečné kladivo.

Co se týče Taliona, z toho, co bylo explicitně řečeno, je největší novinkou používání obléhacích strojů. Tato dovednost mu poslouží při obléhání měst. Pochopitelně. Každá pevnost, kterou se rozhodneme dobýt, bude mít kolem sebe mnohem větší otevřenou lokaci, kterou bude záhodno zevrubně projít a prohledat. Nicméně Shadow of War je „absolutní open-world“ a bude mít mnohem větší, širší i hlubší příběhovou kampaň. „Mapa je obrovská. Každá z nich, každý region, ať už je to Minas Ithil / Minas Morgul nebo Cirith Ungol, je zkrátka o dost větší.“

Zaujalo nás ještě něco jiného. Kromě mýtického Celebrimbora, který kromě prstenu ve hře podle Tolkiena ukoval i tři elfské prsteny moci, se v Shadow of War objeví i další postavy, které z literárního světa známe. Na Twitchi se výhradně hovořilo o světu Pána prstenů. Padla dvě jména. Pokud si chcete nechat překvapení až do hry, přeskočte na další odstavec. Vám ostatním prozradím, že ve hře nebude Glum, zato se můžeme těšit na samotného Saurona, který se ve hře objeví jako jeden z bosů. Otázka je, kdo dál. O tom se autoři nijak nezmínili, ale pokud bychom si na někoho měli vsadit, tipli bychom si Devítku, která někdy v té době dobyla Minas Ithil a udělala z něj Minas Morgul.

O tom, jak je hra navázána na filmovou trilogii, píše i GameSpot. Na otázku, zda novinka pasuje do kánonu, Michael de Plater ze studia Monolith řekl: „Vytváření hry podle nějaké předlohy je vždycky o balancování mezi kánonem a vlastní invencí. Ale myslím, že je dobře, že se nám povedlo docílit toho, aby hráči po dohrání příběhu sedli k televizi a podívali se na Pána prstenů, ve kterém uvidí určité styčné prvky, nebo díky tomu pochopí nebo objeví nějaké nové poznatky v celém příběhu. Mělo by to sedět. Ale ve stejnou chvíli vyprávíme příběh vlastní,“ říká.

De Plater částečně navazuje na to, co jsem psal výše. Tolkien poměrně detailně řekl, co se odehrávalo mezi Hobitem a Pánem Prstenů, a tuto časovou linii studio nijak nenarušilo. Faktem ale je, že se Sauron v této době vrací po tisíci letech do Mordoru, což dává Monolithu značný manévrovací prostor. Na otázku, zda studio spolupracovalo alespoň s Peterem Jacksonem, režisérem filmového Hobita a Pána prstenů, de Plater řekl, že nikoliv přímo, ale že studio úzce spolupracuje s Middle Earth Enterprises.

Co se týče výmyslu obléhání měst, autoři se inspirovali právě druhým a především třetím dílem filmového zpracování. „Návrat krále byl parádní. Chtěli jsme ve hře mít také takové epické momenty, jaké byly ve filmu.“ Kromě toho nás čeká i větší důraz na vztah mezi Talionem a Celebrimborem. „Chceme hledět i na lidskou stránku hry. Myslím, že jejich vztah ve hře prozkoumáme mnohem víc.“

A další inspirace filmem: „Rádi si představujeme pověstné ‚co by bylo, kdyby‘. Například: co by se stalo, kdyby Boromir získal v Pánovi prstenů prsten? Celebrimbor je vlastně inspirován tím, co by se stalo Galadriel, kdyby jej získala ona a stala by se temnou královnou,“ říká viceprezident společnosti.

A co si autoři myslí o Projectu Scorpio? Šéf studia Kevin Stephens pro GamesRadar řekl: „Nenašli jsme na té konzoli nic, v čem by Microsoft lhal. Opravdu to bude ta nejvýkonnější konzole, která kdy byla vyrobena – tedy alespoň do té doby, pokud někdo nechystá nějaké oznámení a já o něm nevím.“ Stephens zároveň dodává, že i když nemůže mluvit za Microsoft, zdá se mu, že Scorpio opravdu nenaruší tuto generaci a že ať si koupíte Xbox One, One S nebo Scropio, tak že budete moct hrát stejné hry na všech těchto zařízeních.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama