Marvel preferuje úzkou spolupráci s vývojáři
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Marvel preferuje úzkou spolupráci s vývojáři

Marvel preferuje úzkou spolupráci s vývojáři

Pavel Makal

Pavel Makal

13. 3. 2017 09:17
Reklama

Představení nového Spider-Mana na loňské E3 patřilo k jednomu z příjemných překvapení konference společnosti Sony. Ještě více nás potěšil fakt, že hra bude stát sama za sebe a nepůjde o titul, navázaný na chystaný film Spider-Man: Homecoming. O hru se stará studio Insomniac Games, které úzce spolupracuje s herní divizí gigantu Marvel. Není to ale jediná hra od slavného komiksového vydavatelství, která je momentálně v přípravě.

Výtvarný ředitel Marvel Games Bill Rosemann se v aktuálním rozhovoru pro server GameSpot vyjádřil k budoucnosti spolupráce na herních titulech, jakými jsou kromě Spidermana třeba i Guardians of the Galaxy nebo The Avengers. Na otázku, jak si Marvel vybírá vývojáře pro své značky, Rosemann odpověděl, že filosofie je poměrně jednoduchá: spojovat ty nejlepší komiksové postavy s těmi nejlepšími vývojáři, aby vznikly ty nejlepší hry v tom nejlepším možném čase. Marvel už nechce dělat žádné transakční dohody a také se snaží za každou cenu vyhnout přímým herním adaptacím filmů, protože jsou podle Rosemanna velmi problematické.

Rosemann také dodal, že ačkoli Marvel poskytuje vývojářům své licence, není to tak, že by jen shrábli peníze a odešli. Naopak se snaží o co nejužší spolupráci a hledají takové partnery, kteří tvorbu vnímají stejně. Toto tvrzení následně Rosemann demonstroval na příkladu Telltale Games a jejich chystané epizodické adventury na motivy Guardians of the Galaxy:

„Z globálního pohledu mohu říct, že nejvíc záleží na partnerovi. Každé studio funguje jinak. Společným jmenovatelem je to, že každý z našich aktuálních partnerů s námi chce velice úzce spolupracovat. Pro Telltale to platí asi nejvíc. Na jednu stranu chceme, aby každé studia vytvořilo hru podle sebe a vetklo jí svou tvůrčí vizi, aby ukázalo, v čem je odlišná od ostatních a hráči si mohli říct, že to je hra od Telltale. Na straně druhé ale většina našich hrdinů má za sebou dlouhou historii a my i naši partneři chceme zajistit, že příběh a zážitek z hraní bude skutečně autentický. Že postavy budou jednat správě, lokace budou přesné, hra bude plná easter eggů a zkrátka toho, co fanoušci na Marvelu milují.“

Rosemann také popsal svou představu o tom, co by hráči měli ve hrách prožívat a jak se u toho cítit. Zmínil, že na Mafvelu je zábavné, že příběhy mají odlišný tón. Ant-Man je o lupičský příběh, Guardians of the Galaxy jsou sci-fi, Doctor Strange je o nadpřirozenu. Ve vyprávění tedy figurují odlišné prvky, základ je ale jeden – všechny příběhy jsou hrdinské, inspirativní a přístupné. Fanoušci hrdinům rozumí, ví, co chtějí, kým byli, než získali své schopnosti. Znají i jejich slabiny. A hlavně jsou zábavní. Ve hrách od Marvelu mají být vážné situace, ale ty jsou dány tím, že je často v sázce třeba osud celého světa. Rosemann ale zdůrazňuje, že se nezapomíná ani na humor. Ten v universu nesmí chybět.

Rosemann také odpověděl na dotaz, proč se připravované hry neodehrávají ve sdíleném vesmíru. Tvrdí, že Marvel chce co nejvíce podporovat vývojáře a nutit je do her implementovat jisté postavy či události, jen aby je propojili s jinými tituly, by nemělo pozitivní dopad. Neříká ale jednoznačné ne, v budoucnu se může stát ledacos. Je rozhodně příjemné sledovat, jakým způsobem Marvel aktuálně ke svým značkám přistupuje a můžeme jen doufat, že ze spolupráce se zkušenými vývojářskými studii vzejde řada kvalitních titulů. Už aby tu ten Spider-Man byl…

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama