Wipeout: Omega Collection vyjde v létě
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Wipeout: Omega Collection vyjde v létě

Wipeout: Omega Collection vyjde v létě

Jiří Bigas

Jiří Bigas

9. 3. 2017 14:50 3
Reklama

Moje první hry pro PSX, jak se svého času říkalo původnímu PlayStationu: Ridge Racer, Theme Park, Destruction Derby a… Wipeout samozřejmě. Klenot od studia Psygnosis patří mezi mé nejoblíbenější série vůbec. Navzdory skutečnosti, že se k němu Sony v posledních letech chová dost macešsky. Ale ještě letos konečně vyjde Wipeout: Omega Collection. A nyní už víme, kdy by se tak mělo stát.

Vedle Crashe patří tenhle remaster mezi ty nejočekávanější mezi původními fanoušky. I když jde “jen” o vylepšenou verzi her Wipeout HD (2008) + Fury a Wipeout 2048 (2012). Série už je ale pět let u ledu, a tak člověk musí vzít zavděk tím, co Sony nabízí.

Ačkoli totiž během let deklasovala mírně tuto značku do podoby jakého technologického dema (něco podobného se ostatně stalo i sérii Ridge Racer od Namca), moje srdce stále tluče pry tyto akční futuristické závody. Mimochodem, první dva díly byly nejlepší (originál z roku 1995 a Wipeout 2097 z roku 1996), kdybyste se mě náhodou chtěli zeptat.

A když se po zrušení kultovního studia Psygnosis později známého jako SCE Studio Liverpool Sony stále i přes nátlak fanoušků nerozhoupala k oznámení regulérního pokračování, my se zatím spokojíme s Wipeout: Omega Collection. Hra byla oznámena loni v prosinci a doufejme, že značce vrátí něco z někdejší slávy, lesku a puncu výjimečnosti.

Podle oficiálního webu by měla Omega Collection vyjít na konci července. Autoři slibují, že využijí výkon PS4 a PS4 Pro i technologii HDR. Výsledkem má být luxusní podívaná až v rozlišení 4K a 60 FPS u rychlejší konzole. Údajně přečteme i ty nejmenší nápisy na závodních strojích.

Hra má nabídnout celkem devět módů, 26 tratí, 46 lodí/letounů a patřičně našlapaný soundtrack, který se pro svůj nezaměnitelný styl stal jedním z poznávacích znamení celé série. Wipeout také přijde se split-screenem pro dva hráče a on-line závody až pro osm lidí.

Paradoxní je, že nechybělo mnoho a mohli jsme tu mít regulérní pokračování od původních autorů. Když v roce 2012 Sony zrušila SCE Studio Liverpool, pracovali vývojáři na dvou hrách. Jednou z nich byl titul ve stylu Splinter Cellu a tou druhou nový Wipeout pro PS4, který se měl dramaticky lišit od předchozích her. Ve vývoji tehdy údajně byl už asi 12 až 18 měsíců. Škoda.

K regulérnímu pokračování se vyjádřila Sony třeba v září 2015. Na akci EGX 2015 tehdy Jošida reagoval na zájem jednoho z hráčů větou: “Nikdy neříkej nikdy.” “V budoucnu by se ale mohla objevit příležitost vrátit se ke hře, jako je Wipeout,” dodal.

Soundtrack z Wipeoutu si můžete připomenout na Spotify.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama