VR verze RE7 vývoj značně zkomplikovala
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka VR verze RE7 vývoj značně zkomplikovala

VR verze RE7 vývoj značně zkomplikovala

Pavel Makal

Pavel Makal

7. 3. 2017 08:56
Reklama

O letošním lednovém hororovém hitu jménem Resident Evil 7 se před vydáním hrnuly doslova záplavy zpráv. Vývojáři jako by si vynahrazovali dlouhé období ticha, které následovalo po překvapivém oznámení. Hra nakonec dosáhla zaslouženého úspěchu u kritiky i fanoušků a odvážný posun série novým směrem se Capcomu vyplatil. Navíc hru můžete na PlayStation 4 projít kompletně ve VR. Implementace této funkce ale rozhodně nebyla procházkou růžovým sadem.

V rozhovoru pro server Gamasutra se o problémech s tvorbou VR verze rozpovídal Kazuhiro Takahara, hlavní VR inženýr projektu Resident Evil 7: Biohazard. Podle jeho tvrzení je VR pro hororový žánr nebývalým přínosem, což jsme si ostatně vyzkoušeli na vlastní kůži a předvedli vám to v jednom z našich videí. „Od běžné obrazovky se můžete odvrátit a znovu uvidíte realitu svého všedního dne. Světlo prosvítá skrz závěsy a na koberci vám leží rozečtený komiks. S VR je to jiné. Ať se podíváte kamkoli, jste pořád v chátrajícím domě a nemáte kam uniknout. Každou chvíli se mohou ozvat šátravé zvuky nepřítele, který vás chce napadnout zezadu,“ popisuje Takahara výhody nové technologie.

Fakt, že Resident Evil 7 funguje jak na standardních obrazovkách, tak ve VR, ovšem vývojářům přinesl celou řadu specifických problémů, se kterými se museli popasovat. Navíc s podporou virtuální reality vývojáři od začátku nepočítali: „VR kompatibilitu jsme přidali až v průběhu vývojového cyklu. Ten započal v roce 2014, kdy už mezi námi bylo dost těch, kteří se o VR zajímali. Oficiální vývoj VR verze ale začal až v říjnu 2015,“ upřesňuje Harada. VR ale byla teprve v plenkách a většina tehdejších her připomínala spíše technologická dema. Proto Capcom začal po malých částech a na E3 2015 ukázal demo Kitchen, které už nyní všichni dobře známe. V té době ale ještě nikdo netušil, že se jedná o VR prototyp Resident Evil 7.

Nadšené přijetí Kitchen vývojáře povzbudilo v tom, aby ve své práci pokračovali. Navíc se úspěch opakoval i na Tokyo Game Show a implementace VR dostala oficiálně zelenou. Takahara popisuje lákavost nového konceptu, který uživateli nabízí totální ponoření se do hry. Každý detail domu rodiny Bakerů chtěli hráčům doslova vypálit do mozku, nechat je zapomenout na to, že mají v uších sluchátka a na hlavě headset.

Velmi brzy se ale ukázalo, že vývoj VR hry zahrnuje výzvy a problémy, se kterými se dosud nesetkali. Navíc bylo třeba zachovat stejné prvky, které nabízí standardní verze hry. Takahara říká, že problémů byla celá řada. Vývojáři se nemohli opřít o předchozí zkušenosti, nemohli použít cut-scény se stacionární kamerou ani tradiční ovládací schéma. Bylo to jako vyvíjet dvě hry naráz. Nakonec byl pro tvorbu VR verze vytvořen zvláštní tým. Bylo třeba vytvořit množství modifikací v systémovém programování a assety musely fungovat ve VR i bez něj.

Co se týče ovládání, vývojáři experimentovali s několika variantami, verze, která se nakonec dostala do plné hry, je ale podle Takahary tou nejlepší. Říká, že analogové páčky jsou sice ve VR tak trochu tabu, ale protože chtěli skutečně v hráči vzbudit pocit, že je v kůži hlavního hrdiny Ethana, nebylo zbytí. Pokusy o implementaci různého teleportování mezi místnostmi, které řešilo pocity nevolnosti u členů testovacího týmu, byly nakonec zavrženy, protože příliš kazily atmosféru. Zároveň je ovládání shodné s klasickou verzí hry a pro hráče je tak snadné plynule přepínat mezi oběma režimy. Hráči si nakonec ovládání VR verze pochvalovali.

Takahara říká, že Resident Evil 7 přinesl týmu spoustu nových zkušeností, které určitě využijí v budoucích projektech. Je pyšný na své kolegy, kteří se s odhodláním vrhli na překonání tak složité výzvy, aniž by jim někdo garantoval úspěch. Uvidíme, jak rychle Capcom dokáže na úspěch Resident Evil 7 navázat. Hádáme ale, že VR v novém dílu určitě bude také.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama