PS4 verzi Battlefieldu 1 sužuje bizarní glitch
Battlefield 1, tedy první světová válka podle EA Dice, jde už zítra do prodeje a brzy si všichni budete moci vyzkoušet, jak moc se pokus o návrat do historie sérii povedl. Ti, kteří nelitovali zaplatit o něco více, dostali ke hře předběžný přístup. A právě jeden z těchto uživatelů narazil na zajímavou chybu.
Uživatel diskuzního fóra Reddit s přezdívkou 10thedata12 se podělil o svůj zážitek z verze pro PlayStation 4 a brzy jej následovali i další hráči. Battlefield 1 totiž na konzolích využívá dynamický scaling rozlišení pro zajištění plynulosti i ve vypjatých akčních scénách. Bohužel, na PlayStation 4 jde hra do extrémů a kvůli 60 FPS je schopna snížit rozlišení až na směšných 160x90.
Zatím není jasné, zda se tato potíž objevila i na Xbox One, z vlastní zkušenosti však můžeme říct, že jsme se s ní během testování hry nesetkali. Kanál VGTech natočil video, kde se věnuje testování framerate a s tím spjatým kolísáním rozlišení. Zatímco nejvyšší naměřené rozlišení ve verzi pro PS4 je 1807x1014 a nejnižší v průměru 1100x620, i zde se projevila chyba s krátkým propadem až na zmíněných 160x90.
Navíc se ve verzi pro PS4 i přes scalování obrazu nedaří držet stabilních 60 FPS, framerate padá až ke 30 a běžně se drží mezi 40 a 50 FPS. Je zřejmé, že se o bug podobného charakteru EA DICE brzy postarají, je ale přinejmenším zvláštní, že si jej nepovšimli už během vývoje. Pokud patříte k těm,kteří si pořídili Early Enlister edici a už také hrajete, určitě se s námi podělte o své zkušenosti, zvlášť pokud jste také narazili na problém s extrémně nízkým rozlišením.