Inside je na PS4, The Witness brzy na Xboxu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Inside je na PS4, The Witness brzy na Xboxu

Inside je na PS4, The Witness brzy na Xboxu

Jiří Bigas

Jiří Bigas

24. 8. 2016 08:34 1
Reklama

Virtuální škatulata. Dva výrazné dosud exkluzivní tituly pro konzole PS4, respektive Xbox One, si vymění pozice a vydávají se i na konkurenční zařízení. Inside od dánského studia Playdead, autorů Limba, už je v tuto chvíli k dispozici na PS4. The Witness vyjde na Xboxu One v polovině září.

Inside pro PlayStation 4 stojí na českém PS Storu 549 korun a má velikost necelé 2 GB. Jarda Möwald o duchovním nástupci Limba ve své recenzi na Hrej.cz napsal: “Ať už si o Inside myslíte cokoliv, výsledek vás s největší pravděpodobností překvapí, občas až dovede v úžas. Pokud právě toto na hrách oceňujete, může se jednat o žhavého kandidáta na váš titul roku.” Udělil přitom hře absolutní hodnocení.

The Witness shodou okolností recenzoval u nás také Jarda, ale vysloužilo si od něj “jen” známku 3/5. Letos v únoru o něm prohlásil, že “je hrou, která budí rozpaky”. “Na jedné straně jde o perfektně designovaný sled přísně logických hádanek. Na straně druhé nenabízí vůbec nic jiného a "konec" ve vás navíc může zanechat poměrně hořkou pachuť zklamání,” dodal.

Stejně jako Inside je i The Witness k dispozici na PC. Ale na Xbox One se teprve chystá. Až dosud měl totiž konzolovou exkluzivitu na PS4. Jonathan Blow, autor indie hitu Braid, oznámil, že na konzoli od Microsoftu jeho tajuplný ostrov plný hádanek dorazí 13. září. Podle IGN se hra dočká několika drobných technických úprav, ale jinak půjde o stejný titul. Nečekejte tedy žádný nový obsah.

Blowovo studio Thekla, Inc v tuto chvíli stále pracuje také na už dříve oznámeném portu pro iOS, který slibuje stejný zážitek, trojrozměrný otevřený svět i hádanky jako na PC a konzolích, jen s s horší grafikou. Momentálně si vývojáři hrají s ovládáním a zvažují, že by se hráč světem pohybovat ťukáním a poklepáváním na displej namísto využití klasických virtuálních kurzorů, jak je na dotykových zařízeních zvykem. Verze pro iOS zatím nemá stanovené datum vydání, protože vyžaduje mnohem více péče a podle Blowa je třeba spoustu věcí přepracovat.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama