Max Payne slaví výročí, uběhlo 15 let od vydání
Když se vás někdo - prakticky kdykoliv - zeptá na otázku, jaký je váš nejoblíbenější detektiv ze světa videoher, odpověď drtivé většiny bude stejná. Pankrá... ne, dělám si srandu. Max Payne! Věřte tomu nebo ne, dnes je to na den 15 let, kdy u nás první díl vyšel.
Možná se sluší podtrhnout to u nás. V Severní Americe totiž vyšel o 4 dny dříve, v obou případech ale pouze pro osobní počítače. O několik měsíců později vyšla i verze pro PlayStation 2, pro původní Xbox. O úspěchu prvního dílu svědčí i port na Game Boy Advance a z poměrně nedávné doby i verze pro iOS a Android.
Za těch patnáct let s námi hra neuvěřitelný kus cesty. Dočkali jsme se hned dvou pokračování, přičemž první vyrobilo stejně jako původní hru studio Remedy, třetí díl už vznikal pod hlavičkou Rockstaru.
Jako jeden z odstrašujících případů vznikla i filmová adaptace s Markem Wahlbergem v hlavní roli, ale i přes mizerné (ne)přijetí ze strany kritiků i samotných diváků tato adaptace dokládá, o jaký fenomén se jedná. I do samotného filmu to dotáhl tzv. „bullet-time“, tedy zpomalený čas. Tento mechanismus nejvíce zprofanovala série Matrix.
Výročí na Twitteru oslavoval i Sam Lake, hlavní tvář studia Remedy. I on je hrdý na to, co ve studiu dokázali, a my si myslíme, že právem, nicméně bychom byli rádi, kdyby na své nejsvětlejší momenty kariéry dokázali navázat. V každém případě, 15 let je výročí hezké a dá se s ním pracovat... že by alespoň námět na další Milénium?
Hugely proud of what we achieved with #MaxPayne 15 years ago at @remedygames, the game, the story, the character. pic.twitter.com/N3Usl3zEzx
— Sam Lake (@SamLakeRMD) July 25, 2016