CDP se omlouvá za grafiku Zaklínače 3
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka CDP se omlouvá za grafiku Zaklínače 3

CDP se omlouvá za grafiku Zaklínače 3

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

21. 5. 2015 12:45 55
Reklama

Ve vývojářích ze studia CD Projekt RED se musí v těchto dnech mísit hodně rozporuplné pocity. Na jedné straně je určitě úleva a radost z toho, že je Zaklínač 3 konečně venku. Na straně druhé ale musí polští vývojáři čelit neustálé kritice stran slabšího grafického zpracování, zejména v porovnání s materiály vydávanými krátce po oznámení hry.

V rozhovoru pro britský Eurogamer se snažili uvést celou kauzu na pravou míru a zároveň vysekli omluvu i s příslibem možné kompenzace. Jak už jsme psali dříve, vývojáři se odvolávají zejména na to, že ještě před fází optimalizace je jen velmi těžké, nebo rovnou nemožné, všechno správně odhadnout. "V rámci celého procesu vývoje připravujete speciální buildy pro jednotlivé výstavy, zkompletujete je, fungují a vypadají skvěle," říká jeden ze zakladatelů CDP Marcin Iwinski. V zápětí ale dodává, že v tomto bodě jste od dokončení hry ještě hodně daleko a jakmile začnete přidávat další prvky, můžete zjistit, že ne všechno bude fungovat i nadále.

Problémem je samozřejmě neustále narůstající velikost celé hry, otevřený svět či zvyšující se hustota NPC. To má za následek větší nároky na výkon počítače, resp. konzole a musí se začít optimalizovat do bodu, aby všechno v přijatelné podobě fungovalo: "To je podstata herního vývoje," dodává Iwinski.

I proto nemluví Iwinski o poklesu grafického zpracování jako o downgrade, respektuje však názory hráčů a naznačil, že v týmu probíhají diskuze nad tím, jak určité zklamání odčinit. "V minulosti jsme prokázali, že naše hry podporujeme [i po vydání] a budeme se snažit všechno v souladu se zpětnou vazbou [od hráčů] vylepšit," slíbil šéf studia a v závěru se omlouvá všem, kdo se rozhodli koupit hru na základě videí z roku 2013.

Bez ohledu na cokoliv však nevypadá Zaklínač 3 nikterak špatně, Tomáš Krajča finišuje s hraním a už zítra vám budeme moci přinést recenzi z PS4 verze. V příštím týdnu se podíváme na specifika PC verze a zhodnotíme také kvalitu české lokalizace, která v novinářské konzolové verzi absentovala.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama