GDC 15: Alien: Isolation měl být 3rd person
Není pochyb o tom, že Vetřelec od britského týmu The Creative Assembly patří mezi jedny z nejstrašidelnějších her posledních let. Možná by ale nebyl tak hrůzostrašný, pokud by se vývojáři nerozhodli změnit perspektivu třetí osoby na první.
Kreativní šéf vývoje Alistair Hope na GDC 2015 prozradil, že v jeden moment chtěli udělat něco jako Resident Evil 4, Dead Space, Clock Tower nebo Silent Hill 2. Prostě klasický survival horor ze staré školy. Nejenže to dokládá, jak radikálně se mohou hry během vývoje proměnit, ale právě toto rozhodnutí podle všeho přispělo k unikátní atmosféře Alien: Isolation.
Podle Alistaira Hopa byl rozdíl mezi 1st a 3rd perspektivou mimořádný. Teprve když hráč začal dění sledovat vlastníma očima, měli vývojáři pocit, že je to přesně to pravé. Tedy že hra působí, jako byste se ocitli přímo v kultovním filmu.