EA zkoumá možnosti free-to-start
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka EA zkoumá možnosti free-to-start

EA zkoumá možnosti free-to-start

Jiří Bigas

Jiří Bigas

28. 1. 2015 10:42 1
Reklama

Šéf Electronic Arts Andrew Wilson prozradil, že herní gigant aktivně prověřuje možnosti, jak oslovit tituly od EA více hráčů na konzolích za pomoci zkušeností, které firma načerpala na poli free-to-play distribuce.

Jeden z největších světových vydavatelů už stačil nasbírat určité zkušenosti s F2P na poli mobilních her a pochopitelně také na PC. Otázkou je, jak tyto znalosti aplikovat na konzolovou scénu, která je přeci jen z hlediska distribuce a ekonomiky trochu odlišná. Na free-to-play si konzolisté teprve začínají pomalu zvykat a jde stále o poměrně žhavou novinku, zatímco na PC se tento model už dávno osvědčil.

Wilson podle svých slov ví, že zákazníci namlsaní z ostatních odvětví budou v budoucnu očekávat, že si i na konzoli budou moci hru vyzkoušet v nějaké podobě zdarma. Obloukem se tak vracíme k demoverzím, které dnes patří mezi ohrožené druhy. Místo dema by však mohl free-to-start systém fungovat tak, jako je tomu třeba u trial verze Destiny. Ta nabízí velkou část obsahu plné hry. Můžete si vytvořit postavu, strávit s ní první hodiny na Zemi, projít několik úrovní a pokud vás hra zaujme, nákupem klíče ji během chvíle povýšíte na plnohodnotnou verzi a pokračujete tam, kde jste skončili.

Působí to trochu jako vynalézání kola, protože v devadesátých letech téměř stejně fungovala velmi úspěšná sharewarová scéna, ale budiž. Takový už je koloběh života. Stále se točíme v kruhu. "Věříme, že velká část naší hráčské základny bude očekávat nějakou free-to-start nabídku," říká Wilson. "Když se podíváme na filmy, televizi, hudbu nebo knihy, velmi často nabízí nějakou bezplatnou ukázku, která přitáhne nové posluchače, čtenáře nebo diváky. Aktivně zkoumáme, jak bychom mohli nabídnout takový druh zážitku našim hráčům na konzolích, ale i dalších platformách," uzavírá Wilson.

EA pochopitelně nevsadí vše jen na tuto kartu a zajímá se i o další možnosti, jak v budoucnosti hry na konzolích lépe zákazníkům prodat. Protože o to samozřejmě stále jde v první řadě - prodat zákazníkům nějaký produkt nebo službu. Kromě scénáře s bezplatným stažením celé hry, jejíž část by byla přístupná pro všechny a zbytek by se odemkl až po zaplacení, se Electronic Arts stále zajímají rovněž o systém mikrotransakcí a model předplatného. Všechny tyto obchodní modely by každopádně firma ráda na konzolích rozšířila.

A co na to říkáte vy? Líbilo by se vám, pokud by více her fungovalo jako Destiny? Tedy, že si stáhnete trial verzi a pokud vás zaujme, pokračujete po zaplacení rovnou dál…

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama