warner-music-touzi-po-penezich-z-hudebnich-her
Novinka Warner Music touží po penězích z hudebních her

Warner Music touží po penězích z hudebních her

sleepless.

sleepless.

8. 8. 2008 07:19 1
Reklama

Hudební gigant Warner Music pozoruje, jak tečou peníze z Rock Band a Guitar Hero her do kapes MTV, Activision a samotných kapel či hudebníků a moc rád by tento proud financí stočila nějakým způsobem k sobě. Prototyp chování tradičního vydavatelského dinosaura, který sám nedokáže alternativní zdroje příjmů vymyslet a zrealizovat, ale rád by z podobných aktivit těžil? Tak nějak to bude. Ostatně krátký úryvek z řeči CEO Warner Music Edgara Bronfmana mladšího během tiskovky po zveřejnění hospodářských výsledků za Q3 fiskálního roku hovoří sám za sebe:

„Hry mají obrovský potenciál a dokazují, že budoucnost našeho byznysu leží v alternativních formách (byznysu). Musíme být ovšem velmi opatrní a nepovolit vznik eko systému, kde nebudeme jaksepatří kompenzování. Jako třeba to co se stalo s MTV a nyní s Applem (iTunes). A nyní Activision a Harmonix jsou přesně v té stejné pozici. Částky, které hudební průmysl dostává za downloady jsou příliš malé. Průmysl (hudební) se do toho (příjmy z digitální distribuce a jiných formátů) musí zapojit v mnohem větším rozsahu. A pokud tomu tak nebude, prostě těm hrám neposkytneme licence. Platí strašně nízké licenční poplatky za jednotlivé písničky plus něco málo navíc, když je do celé věci zapojena přímo kapela. Ovšem tantiémy z toho rozhodně neodpovídají skutečné hodnotě těch licencí“.

Abychom Bronfmanovi nekřivdili, tak on jenom chrání svůj byznys. Fakt, že je přitom krátkozraký je druhá věc. Zjevně se mu nelíbí situace, kdy Guitar Hero a Rock Band nepoužívají původní master tracky, ale zaplatí si licenci a pak danou skladbu nechají nahrát jinou kapelou. Nic to ovšem nemění na věci, že Warner Music prostě jen vidí, jak najednou mohou z hudebních her vytřískat další balík peněz, který ale prozatím putuje do úplně jiných kapes. Dá se s tím něco z pohledu Warnerů a jiných velkých hudebních vydavatelství něco konkrétního dělat? V současnosti asi moc ne.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama