info-o-vyvoji-resi-5-a-dalsich-xbox-360-titulu-z-jpn
Novinka Info o vývoji RESI 5 a dalších Xbox 360 titulů z JPN

Info o vývoji RESI 5 a dalších Xbox 360 titulů z JPN

sleepless.

sleepless.

31. 1. 2006 10:41
Reklama

Japonský magazín Famitsu Xbox 360 si ve svém posledním čísle pozval na kobereček hned několik vývojářů z předních japonských společností, aby podali vysvětlení ohledně průběhu vývoje celé řádky Xbox 360 titulů, na něž čekají nejenom hráči v Japonsku, ale zejména v severní Americe a Evropě. Jak je obecně známo, tak v Japonsku se totiž Xbox 360 zatím nějak nechytil, respektive vede si ještě hůře než původní Xbox. Další měsíce by však právě díky chystanému vydání několika AAA titulů mohly nepříznivý trend zvrátit.

Jedním ze zpovídaných byl známý producent Keiji Inafune z Capcomu, který redaktorům výše uvedeného plátku prozradil, že jeden z jeho týmů právě dokončuje docela slibně vyhlížející zombie akci Dead Rising, která by měla v USA vyjít už letos v květnu. Předběžný termín vydání v Evropě zatím zveřejněn nebyl. Positivní je také informace ohledně dokončení základu pro další Xbox 360 titul od Capcomu, který nese název Lost Planet: Extreme Condition. Poněkud horší zprávy však čekají příznivce série Resident Evil. Řada z nich podlehla už na podzim minulého roku představám o tom, že by Resident Evil 5 mohl být dokončen v horizontu několika měsíců, což je nesmysl. Inafune nyní Famitsu Xbox 360 prozradil, že vývoj RESI 5 se ještě pořád nachází v počáteční fázi, kdy jeden z jeho týmů teprve vytváří základní grafiku a designéři si hrají s různými myšlenkami, nápady a postupy. V této fázi vývoje se hlavně zkouší co by fungovat mohlo a co určitě fungovat nebude. Víceméně tedy není jasné ani to, jestli se hráči dočkají více akce jako v RESI 4, nebo půjde spíše o survival horor ala první tři RESI tituly. Jedno je však jasné a Inafune to znovu jasně zdůraznil. Pro Resident Evil 5 zatím není stanoven žádný, ani předběžný, termín vydání a hra se určitě na trhu neobjeví dokud s ní nebudou tvůrci na 100 procent spokojení. Jako by se rok 2006 pomalu ztrácel v mlhách a stále jasněji se v případě vydání RESI 5 rýsoval až rok 2007.

Kromě výše uvedených projektů společnost Capcom nic konkrétního pro Xbox 360 nepřipravuje. Zatím totiž není jasné jak si konzole povede a společnost Capcom nebude riskovat více než je nutné. Vývoj pro next-gen konzole je totiž setsakra drahou záležitostí a každý projekt vyžaduje účast přinejmenším 50 - 200 vývojářů, což je i pro tak velkou společnost jako Capcom, docela zátěž. Inafune proto vyjádřil své obavy, že i velké společnosti budou stále častěji najímat pro vývoj AAA next-gen titulů externí společnosti, aby se postaraly o tvorbu jednotlivých prvků na zakázku.

Společnost Konami je na tom poněkud jinak než Capcom. Prezident této společnosti Famitsu Xbox 360 prozradil, že Konami buduje vývojové kapacity mimo Japonsko, aby se z ní stala společnost globální, která bude schopna vytvářet tituly specifické pro jednotlivé trhy. Doposud totiž valná většina titulů od Konami vznikala v Japonsku, kde si hráči přeci jenom žádají něco trošku jiného a hlavně zde panují naprosto odlišné obchodní prakticky než třeba v Evropě, nebo v severní Americe. Společnost Konami si sice uvědomuje velmi chabý start Xboxu 360 v Japonsku, ale zároveň vidí silnou poptávku v Evropě a USA, takže právě na tyto trhy se při rozhodování o tvorbě next-gen projektů zaměří.

Redaktoři Famitsu Xbox 360 si samozřejmě vyhmátli i zástupce společností Square Enix a Sega, ale došlo i na nedávno představenou vydavatelskou společnost AQ Interactive. Co se Square Enix týče, tak je v současnosti aktuální spuštění Xbox 360 verze MMORPG Final Fantasy XI, k němuž v Japonsku a Evropě dojde 20. dubna. Krátce na to bude v květnu během E3 2006 v Los Angeles představen nový Xbox 360 titul od Square Enix, který se však spuštění nedočká přinejmenším další rok a půl.

Společnost Sega už několik Xbox 360 titulů na trh uvedla a v době zbývající do květnové E3 2006 ještě uvede (např. Full Auto). Právě na této herní pak představí další várku Xbox 360 titulů, mezi nimiž možná budou i Virtua Fighter 5 a House of the Dead 4. Obě dvě hry zatím existují pouze v arkádových verzích a podle Hiroyuki Miyazakiho se o jejich případném portu na Xbox 360 uvažuje. Zatím však nebylo nic rozhodnuto. Miyazaki také podal informace o průběhu vývoje mech akce Chromehounds od týmu From Software. Všechno prý jde v případě tohoto titulu jako po drátkách a k jeho vydání prý určitě dojde dříve než na podzim 2006.

Stranou zájmu Famitsu Xbox 360 nezůstala ani nedávno představená vydavatelská společnost AQ Interactive, jejíž vydavatelský plán v současnosti počítá s tituly Cry On, Bullet Witch a Vampire's Rain. Podle zástupce AQ Interactive Naohiko Hoshinoa jde prý ve všech třech případech o nákladné AAA projekty, jejichž vývoj prý není třeba nijak uspěchat. Pro AQ Interactive je chystané vydání hned tří originálních IP docela velikánský finanční risk, ale Hostino k tomu dodal, že launch nové konzole je tou nejlepší příležitostí, jak hráčům předhodit něco nového a ne jenom X-té pokračování zavedené série.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama