herni-prumysl-uzivi-slavne-kapely-lepe-nez-hudba
Novinka Herní průmysl uživí slavné kapely lépe než hudba

Herní průmysl uživí slavné kapely lépe než hudba

sleepless.

sleepless.

4. 7. 2008 08:43 1
Reklama

The Wall Street Journal se v tomto článku podíval na úspěch hudebních titulů Guitar Hero a Rock Band z druhé strany, čili ne z pohledu hráčů a vývojářů, ale ze strany hudebníků. Herní průmysl jim totiž v posledních třech letech postavil slavobránu a nabízí jim možnost vydělat v podstatě bez práce tak velké peníze, až to člověka děsí. Zatímco dva až tři roky nazpátek hudební průmysl ten herní s klidem ignoroval, dnes je tomu naopak a bude ještě hůř.

Právě vycházející titul Guitar Hero: Aerosmith bude zcela jistě příkladem pro desítky dalších kapel a hudebníků, kteří se pak pohrnou s nabídkami na spolupráci. A nelze se tomu divit, když si chlapci z Aerosmith přišli skrze GH: Aerosmith na mnohem větší peníze, než kdy vydělali na prodejích svých desek. Tvrdí to zdroj blízký kapele a jeho věrohodnost potvrzuje Irving Azoff z Front Line Management, firmy zastupující obchodní záležitosti Aerosmith, podle něhož mohou být videohry pro kapely – i ty slavné a zavedené – mnohem lukrativnější než hudební byznys.

Ovšem ne všichni jdou po penězích, někteří se drží svých děl zuby nehty a odmítají je vydat všanc nenasytnému hernímu průmyslu. Ukázkovým příkladem jsou Led Zeppelin. Není snad jediný hráč, který by si jejich skladby nechtěl v Guitar Hero či Rock Band titulech zahrát. A Zeppelíni pořád tvrdohlavě odmítají žadonění vývojářů a vydavatelů. Proč? Peter Mensch z firmy Q Prime Management, která zastupuje Jimmy Page k tomu řekl následující: „Není to jen o penězích". Vyjádřil to jasně, protože pro Zeppelíny je problém v tom, že by pro účely her museli vývojářům poskytnout mastery svých skladeb, a to zatím nechtějí v žádném případě udělat. A přesto, že jejich důvody jsou naprosto pochopitelné, snad Zeppelíni svůj pohled časem přehodnotí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama