e3-dojmy-dark-void-dead-space-bioshock
BioShock Článek E3 dojmy: Dark Void, Dead Space, BioShock

E3 dojmy: Dark Void, Dead Space, BioShock

Luke

Luke

16. 7. 2008 22:24 3
Reklama

Bioshock PS3

Fakt, že Bioshock vychází na PlayStation 3, není až tak překvapivý. Jenže, co dělat se hrou, kterou vlastně už všichni hráli? Jak ji prodat? Nové zbraně? Nové potvory? Nové efekty? Ne! Nový typ hratelnosti: Incredible Machines! Neděláme si z vás legraci, nový obsah v Bioshocku totiž podléhá kombinační logice a mechanické zručnosti.

Malá sestra je uvězněna v nejvyšší kóji ruského kola. Úkolem je dostat ji na zem. K tomu je zapotřebí elektřinu na pohon nefunkčního motoru. Nejprve tedy pohneme pákou a kolo se otočí o jeden stupeň. Pak musíme elektrifikovaným lanem, které po dotyku vygeneruje elektrický výboj, spojit motor a zeď a lana se dotknout. Kóje s Malou sestrou se opět pohnula. Dále aktivujeme plazmid, který kolem nás vytvoří elektrické pole, a opět se dotkneme motoru. Další pohyb! V takovém tónu se ponese nový obsah Bioshock, který nám byl prezentovaný na E3. Půjde o stahovatelný obsah, řadu místností s jasně daným úkolem, jehož řešení bude čistě logické. Celkově nebude mít nový obsah nic společného s příběhovou linkou hry a bude možné do něj vstoupit skrz speciální položku v hlavním menu od prvního spuštění hry. Cena za stažení z PSN zatím nebyla oznámena, ale můžeme očekávat, že nepřesáhne deset dolarů.

Novinka v hratelnosti rozhodně potěšila, protože zde někdo evidentně hodně přemýšlel, jak vydání hitové PC a Xbox 360 hry udělat pro majitele PS3 ještě atraktivnější. Škoda jen, že nebude uvolněn jednoduchý editor, ve kterém by si hráči mohli vytvářet vlastní místnosti. Ale to zřejmě přemýšlíme příliš Pcčkově.

E3 dojmy: Dark Void, Dead Space, BioShock
i Zdroj: Hrej.cz
E3 dojmy: Dark Void, Dead Space, BioShock
i Zdroj: Hrej.cz
E3 dojmy: Dark Void, Dead Space, BioShock
i Zdroj: Hrej.cz

Dark Void

Prezentační prostory Capcomu ukrývají nejednu budoucí perlu. Můžete postřílet pár desítek zombies v Resident Evil 5 nebo si zaskákat v Bionic Commando či zjistit, jaké to je mít na zádech jetpack ve střílečce Dark Void. Vývojářský tým Airtight Studios, který je zodpovědný za Crimson Skies, se rozhodl prozkoumat možnosti moderní hratelnosti s několika neobvyklými prvky.

Po letecké havárii v Bermudském trojúhelníku se hrdina dostává do podivné dimenze, kde je přinucen bojovat s nepřátelskými roboty sexy tvarů. Není prvním, kdo se skrz časoprostor propadl – mimo jiné zde skončil i Nikolas Tesla. S pomocí jeho vynálezů, ke kterým patří především jetpack, je možné přesilu zvládnout a zachránit sebe i ostatní.

Dark Void působí jako mix Dead Space a Gears of War. Rychlá akce společně s častým využíváním krytí rozhodně vytváří dobrou hratelnost, ovšem autoři přidali jednu podstatnou novinku: vertikální souboj. Díky jetpacku se můžete přemísťovat mezi plošinami, které jsou umístěné nad sebou jako v dvourozměrné skákačce. Kamera v takovou chvíli změní úhel pohledu a po skále se pohybujete, jako by ubíhala pod vámi, na spodní části obrazovky. Lépe je to pochopitelné ze 120 sekund. Výsledný efekt je působivý a naznačuje, že stojíme na prahu doby, kdy se ve hrách začne uplatňovat vertikální pohyb mnohem silněji než doposud. Jiným příkladem obdobného přístupu může být Mirror's Edge nebo Bionic Commando.

Nepřátelé se na hrdinu nesypou ze všech stran, ale jsou poměrně pravidelně přítomní na strategických místech. Po jejich zabití probíhají dech beroucí animace ve stylu „fatality“ z Mortal Kombat.

Dark Void v sobě nakonec kombinuje tři druhy hratelnosti: klasické střílení s pobíháním a krytím, vertikální závraťové souboje a ovládání letounů a jiných vozidel. Ačkoliv jsme o hře dopředu věděli, rozhodně nás prezentace překvapila. Pakliže vývojáři vytrvají, může jít o dalšího kandidáta na jednu z nejlepších akcí příštího roku. Nevytrvají-li, dopadne jako Dark Sector. A to mu nepřejeme.

E3 dojmy: Dark Void, Dead Space, BioShock
i Zdroj: Hrej.cz
E3 dojmy: Dark Void, Dead Space, BioShock
i Zdroj: Hrej.cz
E3 dojmy: Dark Void, Dead Space, BioShock
i Zdroj: Hrej.cz

Dead Space

Tím, že se Isaac Clarke dostal na tu zatracenou těžařskou loď a každým krokem si koleduje o ztrátu života, udělal hráčům velkou radost. Můžeme za něj hrát očekávanou sci-fi akční hru Dead Space, která slibuje hutný thrillerový zážitek srovnatelný s Vetřelci nebo Horizontem událostí, v herní sekci pak s Resident Evil, ale již ne se System Shock.

Kromě střílení nejrůznějších oplzlostí zvaných nekromorfové se Isaac musí vyrovnat s jednoduchými enviromentálními puzzly, které představuje například navýšení hladiny dýchatelného vzduchu v další části lodě anebo využití nulové gravitace v určitých lokacích pro dosažení cíle. Isaac je mimo to zručným mechanikem, schopným upravit vlastní zbraně pro větší efektivnost.

Zabíjet nekromorfy rozhodně nebude jednoduché. Jejich schopnost regenerace a odolnost znamená, že se musíte zaměřit na slabá místa, třeba nohy (nebo to, čemu my říkáme nohy), a ani po sestřelení protivníka na zem to neznamená jeho konec. Z břicha mu může vyhřeznout několik mláďat a pokračovat v práci tam, kde to jejich mamka nezvládla. Proto pozor, zda to, co padlo k zemi, je skutečně skrz naskrz mrtvé!

Vývojáři nechtějí kazit atmosféru pauzováním, takže i při otevření obsahu batohu bude Isaac stále napadnutelný. Pro lepší orientaci je použita průhledná tabulka, díky které neustále vidíte, co se kolem děje.

Dead Space překvapuje tím, že nepřekvapuje: vypadá a hraje se skutečně tak dobře, jak to vývojáři slibovali.

E3 dojmy: Dark Void, Dead Space, BioShock
i Zdroj: Hrej.cz
E3 dojmy: Dark Void, Dead Space, BioShock
i Zdroj: Hrej.cz
E3 dojmy: Dark Void, Dead Space, BioShock
i Zdroj: Hrej.cz

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama